لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

آتش‌سوزی در جریان کنسرتی در کالیفرنیا جان‌ «ده‌ها نفر» را گرفت


در پی آتش‌سوزی در انباری، که برای اجرای موسیقی و مهمانی گرفتن از آن استفاده می‌شد، ممکن است تا ۴۰ نفر جان خود را از دست داده باشند. هویت گروهی از قربانیان مشخص شده، اما از سرنوشت ده‌ها نفر دیگر هنوز اطلاعی در دست نیست.

محل وقوع حادثه در نزدیکی سن‌فرانسیسکو بود و گفته می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در زمان حادثه در آن حضور داشتند.

این انبار دو طبقه داشت و احتمال داده شده بیشتر کسانی که جان خود را از دست داده‌اند در طبقه بالایی آن بودند. مقام‌های آتش‌نشانی اوکلند گفته‌اند حریق خیلی سریع رخ داده و به نقاط مختلف ساختمان کشیده شده‌است.

هنوز دلیل وقوع آتش‌سوزی شب ۱۳ آذر ماه مشخص نیست.

بنا بر گزارش‌های اولیه، در محل، تمهیدات امنیتی ِ معمول برای مهمانی‌گرفتن یا اجرای کنسرت پیش‌بینی نشده بود و لوازمی مانند آشکارساز دود یا آب‌پاش وجود نداشت. آنچه این احتمال را افزایش داده که می‌شد خیلی سریع جلوی پیشرفت آتش‌سوزی و کشته‌شدن کسانی که به این مهمانی رفته بودند را گرفت.

مقام‌های امدادی و آتش‌نشانان هنوز در محل هستند و دست‌کم تا ۴۸ ساعت آینده همچنان در این انبار حضور خواهند داشت.

تعیین هویت کشته‌شدگان آغاز شده‌است. هرچند گروهبان ری کلی، یک مقام پلیس در شهرستانی که حادثه رخ داده به خبرنگاران گفته برخی از ناپدیدشدگان، خارجی هستند و تعیین هویت آن‌ها احتمالا مشکل و زمان‌بر خواهد بود.

بیشتر قربانیان حادثه در دهه دوم و سوم زندگی خود بوده‌اند.

انباری که حادثه در آن رخ داده، تغییر کاربری داده شده بود و برای برگزاری مهمانی و کنسرت‌های کوچک از آن استفاده می‌شد. محل، مملو از مبل و صندلی بود که بر شدت آتش‌سوزی افزود‌ه‌اند و شکل آن پس از تغییر کاربری نیز طوری بود که فرار را برای حاضران مشکل می‌کرد.

قرار بود گروهی به‌نام «گلدن دُن‌نا» و چند نوازنده یا دی‌جی دیگر در این محل موسیقی اجرا کنند. هنوز مشخص نیست آیا هیچ‌یک از آن‌ها نیز در میان کشته‌شدگان هستند یا نه.

آتش‌سوزی شب جمعه یکی از مرگبارترین سوانح از این دست طی سه دهه گذشته در ایالات متحده برآورد می‌شود.

XS
SM
MD
LG