لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها از گروه‌‌بندی در جام جهانی ۲۰۱۴


 آنچه برای تیم‌ ملی‌ ایران در مرحلهٔ گروهی جام‌جهانی پیش‌بینی می‌شود عدم هم‌گروهی با آمریکا، هندوراس، کوستاریکا، مکزیک، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیاست
آنچه برای تیم‌ ملی‌ ایران در مرحلهٔ گروهی جام‌جهانی پیش‌بینی می‌شود عدم هم‌گروهی با آمریکا، هندوراس، کوستاریکا، مکزیک، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیاست
کمیتهٔ سازماندهی بازی‌های جام جهانی فوتبال، سه‌شنبه، نحوه و شکل دقیق برنامه قرعه‌کشی روز جمعه در «کاستا دو ساپ Costa do Sauipe» در برزیل را مشخص خواهد کرد.

تنها نکته‌ای که فعلا قطعیت دارد این است که در مراسم قرعه‌کشی روز جمعه، برزیل، میزبان جام‌جهانی، آرژانتین، کلمبیا، اروگوئه، اسپانیا، آلمان، بلژیک و سوئیس، تیم‌های سرگروه خواهند بود.

سیدبندی یا رتبه‌بندی تیم‌های جام جهانی بر اساس جدول رده‌بندی جهانی فیفا در ۱۷ اکتبر تعیین می‌شود.

فیفا می‌گوید تیم‌های باقیمانده در سه ظرف ۸ تیمی جای خواهند گرفت، هر یک بر پایه معیارهای ورزشی و منطقه‌ای.

خبرگزاری آلمان گزارش داده است، با اینهمه گروه‌های هشتگانه جام جهانی نمی‌توانند بیش از دو تیم اروپایی داشته باشند و همزمان تیم‌های کنفدراسیون‌های دیگر نیز جدا از هم قرار خواهند گرفت.

این برای قرعه‌کشی جام‌جهانی به این معناست که در یک ظرف تیم‌های اروپایی قرار دارند، در ظرفی دیگر تیم‌های آسیایی و حوزهٔ آمریکای‌شمالی و مرکزی و کارائیب موسوم به «کونکاکاف» و در ظرف دیگری، تیم‌های آفریقایی، دو نماینده باقیمانده آمریکای‌جنوبی و پایین‌ترین تیم اروپایی در جدول رده‌بندی ماه اکتبر فیفا که فرانسه بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اگر چنین باشد، یک تیم از ظرف حاوی تیم‌های اروپایی و یک تیم از ظرف حاوی تیم‌های آسیایی و حوزهٔ کونکاکاف در هر یک از گروه‌های هشت‌گانه همراه یکی از سرگروه‌های معرفی‌شده قرار خواهند گرفت.

از ظرف آخر حاوی ۵ تیم آفریقایی، دو تیم آمریکای‌جنوبی و یک تیم اروپایی، تیم‌های آمریکای‌جنوبی هر یک باید در گروهی به سرگروهی یک تیم اروپایی قرار گیرند.

تیم اروپایی در این ظرف یعنی فرانسه باید در گروهی قرار گیرد که سرگروهش یکی از تیم‌های آمریکای‌جنوبی است یعنی برزیل، آرژانتین یا کلمبیا تا اینکه از شکل‌گیری گروهی حاوی سه تیم اروپایی اجتناب شود.

خبرگزاری آلمان در این بررسی، ۳ ظرف قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را چنین پیش‌بینی کرده است.

ظرف نمایندگان قارهٔ آسیا و حوزهٔ آمریکای‌شمالی، مرکزی و کارائیب:
استرالیا – ایران – ژاپن – کره‌جنوبی – کوستاریکا – هندوراس – مکزیک – آمریکا

ظرف نمایندگان قارهٔ آفریقا، حوزهٔ آمریکای‌جنوبی و یک تیم اروپایی:
الجزایر – کامرون – غنا – ساحل‌عاج – نیجریه – شیلی – اکوادور – فرانسه

ظرف نمایندگان قارهٔ اروپا:
بوسنی‌ و هرزگوین – کرواسی – انگلستان – یونان – ایتالیا – هلند – پرتغال – روسیه

بر این مبنا، آنچه برای تیم‌ ملی‌ ایران در مرحلهٔ گروهی جام‌جهانی پیش‌بینی می‌شود عدم هم‌گروهی با آمریکا، هندوراس، کوستاریکا، مکزیک، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیاست.

برخی رسانه‌های ایران، آسان‌ترین گروه را برای ایران، همگروهی با سوئیس، الجزایر، بوسنی‌ و هرزگوین یا یونان ارزیابی کرده‌اند و سختترین گروه را همگروهی با برزیل یا اسپانیا، هلند، ساحل‌عاج یا فرانسه دانسته‌اند ضمن اینکه در هر ظرف، تیم‌های قوی دیگری نیز حضور دارند. سرگروه‌هایی چون اروگوئه، آرژانتین و آلمان و در ظرف ۲ تیم‌هایی چون ایتالیا، انگلستان و پرتغال و در ظرف ۳ غنا، کامرون، نیجریه و شیلی حریفانی دشوار ارزیابی شده‌اند.

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، روز جمعه از ساعت یک بعد از ظهر به وقت «کوستا دو ساپ» در برزیل، هفت و نیم عصر ایران برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG