لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۳

انفجار بزرگی در شمال غرب چین ۱۴ کشته و ۱۴۷ زخمی برجای گذاشت


تصاویری که شبکه خبری سی‌سی‌تی‌وی پخش کرده منطقه نسبتا بزرگی را نشان می‌دهد که در پی این از انفجار آسیب دیده‌است
تصاویری که شبکه خبری سی‌سی‌تی‌وی پخش کرده منطقه نسبتا بزرگی را نشان می‌دهد که در پی این از انفجار آسیب دیده‌است

در پی انفجار بزرگی در شمال غرب چین، دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۱۴۷ نفر زخمی شده‌اند. قدرت این انفجار به اندازه‌ای بوده که به ده‌ها ساختمان، از جمله بیمارستان شهر «شین‌مین» آسیب وارد شده‌است.

خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، می‌گوید این انفجار در ساعات اولیه بعد از ظهر چهارم آبان (به وقت پکن)، در شین‌مین رخ داده‌است.

به گزارش شین‌هوا، گزارش اولیه‌ای از پلیس نشان می‌دهد انفجار ناشی از «مواد منفجره غیرقانونی» انبار شده در یک ساختمان مسکونی پیش‌ساخته بوده است.

پلیس چین صاحب ساختمان را بازداشت کرده و در جست‌وجوی یکی از مستاجران است.

از میان زخمی‌های این حادثه، وضعیت ۱۱ نفر بحرانی‌ست. شمار اولیه کشته‌شدگان انفجار نیز طی ساعت‌های گذشته افزایش پیدا کرده‌است.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های دولتی چین، امدادگرانی را نشان می‌دهد که در حال جست‌وجو در ساختمان‌هایی تخریب‌شده هستند. خبرنگار رویترز در چین می‌گوید فیلترینگ آن کشور، در حال حاضر، جست‌وجوهای منتهی به این انفجار در شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرده‌است.

کشور چین، در حالی‌که از رشد اقتصادی بسیار بالایی بهره می‌برد، اما بارها هدف انتقادهایی در مورد وضعیت امنیت و سلامت کارکنان و کارگران بوده و سابقه چندان قابل اتکایی نیز در این مورد ندارد. البته پکن مدتی‌ست قانونی را به اجرا گذاشته به نام «ایمنی و جلوگیری در اولویت» که هدف از آن بهبود شرایط کارگران است.

مرداد ماه سال گذشته در جریان انفجارهای گسترده تیانجین، بیش از ۱۶۰ نفر کشته شدند. در آن زمان مقام‌های دولتی چین پذیرفتند در محل انفجارها صدها تن ماده شیمیایی مرگبار وجود داشت و رسانه‌های دولتی آن کشور نیز در اقدامی کم‌سابقه مقام‌های دولتی در محل را به شفاف نبودن در این رخداد متهم کردند.

XS
SM
MD
LG