لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۱

زن چینی ۱۰۰ سگ را از خورده شدن در مراسم سالیانه نجات داد


تحقیقات سازمان خیریه «حیوانات آسیا» در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که عمده سگ‌هایی که برای کشته شدن در یولین جمع می‌شوند، ربوده شده‌اند یا بی‌خانمان بوده‌اند
تحقیقات سازمان خیریه «حیوانات آسیا» در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که عمده سگ‌هایی که برای کشته شدن در یولین جمع می‌شوند، ربوده شده‌اند یا بی‌خانمان بوده‌اند

بنا بر گزارش‌ها از چین، یک شهروند زن با پرداخت مبلغی بیش از هزار دلار، صد سگ را از کشته شدن برای مراسم سالیانه گوشت سگ، نجات داده است.

یانگ شایون، زن ۶۵ ساله چینی، ۳۰ خرداد ماه با پرداخت ۷ هزار یوان (۱۱۰۰ دلار) سگ‌ها را در شهر جنوبی یولین خریده است.

او قصد دارد این سگ‌ها را در سکونت‌گاه خود که دو هزار کیلومتر با یولین فاصله دارد، نگهداری کند.

یولین میزبان مراسمی سالیانه است که در آن از جمله گوشت سگ خورده می‌شود.

این مراسم سالیانه با انتقاد گروهی از فعالان حامی حیوانات روبه‌رو است. اعتراضاتی که در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب فراوانی پیدا کرده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید تصاویری آن‌لاین از این زن منتشر شده که او را در بازاری که سگ‌ها در آن فروخته می‌شوند، نشان می‌دهد.

فعالان حامی حیوانات می‌گویند این جشن سالیانه خشونت‌بار است.

تحقیقاتی منتشر شده از سوی سازمان خیریه «حیوانات آسیا» در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که عمده سگ‌هایی که برای کشته شدن در یولین جمع می‌شوند، ربوده شده‌اند یا بی‌خانمان بوده‌اند.

یک کارزار مجازی علیه مراسم سالیانه نحوه در دام انداختن یک سگ رها شده را برای انتقال به بازار فروش گوشت سگ نشان می‌دهد

خوردن گوش سگ در عمده مناطق چین غیرطبیعی‌ست و مراسم شهر یولین در بسیاری از دیگر شهرهای چین نیز منتقدان زیادی دارد. آمارها نشان می‌دهند که نزدیک به ۳۰ میلیون خانوار در آن کشور خود صاحب سگ، به عنوان حیوان خانگی هستند. آنچه خود بر اعتراض‌ها در چین افزوده است.

البته خوردن گوشت سگ در چین غیرقانونی نیست. هر چند دولت خواستار «احترام به قوانین امنیت غذایی» شده است.

مراسم سالیانه یولین، یک مراسم دولتی نیست و مسئولان شهری در پی انتقادها و اعتراض‌ها، تلاش کرده‌اند با انتشار بیانیه‌ای که شهرداری «هرگز دست به برپایی چنین مراسمی نمی‌زند»، از آن فاصله بگیرند. در عین حال قانونی هم برای جلوگیری از برگزاری چنین مراسمی وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG