لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۱

اولین بیمار مبتلا به ابولا در نیویورک، درمان شد


خبرنگاران در اطراف آپارتمان محل زندگی دکتر اسپنسر
خبرنگاران در اطراف آپارتمان محل زندگی دکتر اسپنسر

​پزشکی که نخستین بیمار مبتلا به ابولا در نیویورک آمریکا بود، درمان شده است و مقام‌های رسمی می‌گویند روز سه‌شنبه می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.

دکتر کریگ اسپنسر، ۳۳ ساله، اول آبان ماه، پس از آنکه نتیجه آزمایش‌ها وجود ویروس را ثابت کردند، به بیمارستانی در شهر نیویورک انتقال داده شد.

او از اعضای سازمان خیریه پزشکان بدون مرز بود و پیش از ابتلا به بیماری مرگبار ابولا، در غرب آفریقا، مرکز اصلی شیوع آن، مشغول به کار بوده است.

دفتر شهرداری نیویورک ۱۹ آبان اعلام کرد «پس از انجام دوره درمانی سخت و انجام آزمایش، دکتر اسپنسر از ویروس نجات پیدا کرده است».

این بیانیه در عین حال تاکید کرده است که پزشک آمریکایی «خطری را متوجه سلامت عمومی نکرده است».

پیشتر بیل ده بلزیو، شهردار نیویورک، در کنفرانسی خبری، گفته بود مقام‌ها دریافته‌اند که دکتر اسپنسر پس از بازگشت از آفریقا «با شمار بسیار کمی از افراد در تماس مستقیم بوده است».

نیویورک یکی از پرازدحام‌ترین مناطق ایالات متحده و در عین حال از مهم‌ترین مراکز مالی و اقتصادی جهان است.

مقام‌های شهر مکررا تاکید کرده‌اند که در آمادگی کامل برای مقابله با شیوع احتمالی ابولا به سر می‌برند؛ بیماری مرگباری که نزدیک به ۵ هزار نفر را، عمدتا، در سیرالئون، لیبریا و گینه کشته است.

بنا بر گزارش‌ها تا کنون ۹ بیمار مبتلا به ابولا در ایالات متحده درمان شده‌اند.

تنها یک شهروند لیبریا که برای دیدن بستگان خود به آمریکا سفر کرده و در آن کشور علائم بیماری را نشان داده بود، جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با درمان دکتر اسپنسر، در شرایط فعلی هیچ بیمار شناخته‌شده مبتلا به ابولا در آمریکا باقی نمانده است.

با این همه وضعیت در آفریقا همچنان بحرانی‌ست.

در عین حال گزارش تازه‌ای از خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی از آن است که کشورهای این قاره واکنش چندانی هم به کمک‌رسانی نشان نداده‌اند.

این خبرگزاری می‌گوید هیچ یک از کشورهای آفریقایی در فهرست کمک‌دهندگان مالی به سازمان ملل برای مبارزه با شیوع این ویروس نیستند و وعده‌های دولت‌های آنها برای فرستادن ۲۰۰۰ تن از کارکنان بهداشتی به مناطق آلوده نیز اجرا نشده است.

XS
SM
MD
LG