لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

وزارت اطلاعات سخنان منتسب به وزیر درباره جایگزینی او را تکذیب کرد


محمود علوی در حال نام‌نویسی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی
محمود علوی در حال نام‌نویسی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی

روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران، در اطلاعیه‌ای گفته که نقل قول مطرح شده از سوی محمود علوی، در مورد تلاش مجموعه‌ای که در انتخابات نقش دارد، برای جایگزین کردن او با کس دیگری، «کذب محض» است.

این وزارت‌خانه در وب‌سایت خود گفته است مطلبی که از محمود علوی، طی همایش استانداران و فرمانداران ایران، در تعدادی از سایت‌های خبری منتشر شده که «برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند، به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند»، کذب محض است.

وزارت اطلاعات تاکید کرده که انتشار این خبر را به شکل حقوقی پیگیری می‌کند.

برخی خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری در ایران، دهم خرداد ماه گزارش داده بودند که آقای علوی در جمع فرمانداران کشور گفته است: «ما متأسفانه به وضوح می‌بينيم مجموعه‌ای که در انتخابات دخالت دارد حالت جهت‌داری پيدا کرده و با همين ويژگی‌اش دنبال جايگزينی برای من در وزارت اطلاعات هستند که اهلا و سهلا. ما سلامت انتخابات و رضای خدا را ملاک قرار می‌دهيم و اجازه نمی‌دهيم با آبروی افراد بازی شود.» [جزئیات را بخوانید]

پیش از این احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ایران، که مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها و اجازه دادن به آنها برای شرکت در انتخابات است، گفته بود: «دولت حق ندارد در انتخابات دخالت کند».

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران، روز شنبه خواسته بود تا انتخابات رقابتی و آزاد، برگزار شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه برگزار خواهد شد. انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز قرار است همزمان با این انتخابات برگزار شود.

دور دوم این دو انتخابات نیز قرار است در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شود.

مجلس شورای اسلامی ایران ۲۹۰ کرسی دارد که برای داشتن اکثریت در آن، به ۱۴۶ کرسی نیاز است.

XS
SM
MD
LG