لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

برتری تبریزی‌ها مقابل پرسپولیس و استقلال


آندارنیک تیموریان
آندارنیک تیموریان

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران با شکست دیگری برای پرسپولیس و استقلال به پایان رسید. تراکتورسازی،‌ نفت و سپاهان نیز حریفان خود را شکست دادند تا سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود.

در هفته پایانی، برنده بازی تراکتور و نفت به مقام قهرمانی خواهد رسید. این بازی در تبریز انجام خواهد شد. اما اگر تراکتور و نفت به تساوی برسند، سپاهان می‌تواند در خانه با پیروزی مقابل سایپا، جام قهرمانی را نصیب خود کند.

تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه دور از انتظار ۴-۱ استقلال را از پیش رو برداشت. امید ابراهیمی تک گل استقلال را زد. در طرف مقابل سامان نریمان جهان هت تریک کرد. ادینیو هم یک گل زد تا در صدر جدول گلزنان، ۱۹ گله شود.

با این نتیجه، تراکتور در صدر جدول باقی ماند و همچنان، مدعی شماره یک قهرمانی است. استقلال هم بخت خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای دومین سال متوالی از دست داد.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هرایر مکویان، هاشم بیک‌زاده (یعقوب کریمی)، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، جاسم کرار، بهنام برزای (خسرو حیدری)، محسن کریمی (آرش برهانی)، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی بازی کردند.

این بازی، تقابل پرحاشیه آندرانیک تیموریان و امیر قلعه‌نویی هم بود. برخی تماشاگران استقلال در پایان بازی، شعارهای تندی را علیه سرمربی تیمشان، همچنین سنگربان این تیم سر دادند.

برای تراکتورسازی حامد لک، میرهانی هاشمی (سعید آقایی)،‌ خالد شفیعی، دوس سانتوس، احمد کامدار(مهدی کیانی)، محمد ایران‌پوریان، فرید کریمی، فرشاد احمدزاده، آندرانیک تیموریان، سامان نریمان جهان و لوسیانو ادینیو (مهرداد بایرامی) به میدان رفتند.

گسترش هم در تبریز توانست ۲-۱ بر پرسپولیس غلبه کند. جابر انصاری دو بار برای گسترش گل زد و تادئو در واپسین دقایق از روی نقطه پنالتی، تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

برانکو ایوانکوویچ در این بازی به چند بازیکن اصلی تیمش استراحت داد تا مهیای بازی آخر مقابل استقلال شوند. گرچه حالا شهرآورد تهران، هیچ تاثیری در سرنوشت لیگ نخواهد داشت.

پرسپولیس متحمل دوازدهمین شکست خود در لیگ امسال شد. فقط راه آهن و نفت مسجدسلیمان بیشتر از سرخپوشان باخته‌اند.

نفت تهران موفق شد صبا قم را با گل وحید حمدی‌نژاد از روی نقطه پنالتی شکست دهد و تکلیف جام قهرمانی را به هفته آخر بکشد.

همنام مسجدسلیمانی این تیم نیز که سقوطش قطعی شده، ۳-۱ به سپاهان باخت. مهدی شریفی ، عبدالله کرمی و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان و فرزاد محمدی برای نفت مسجدسلیمان گل زدند.

ذوب آهن اصفهان، باز روی نوار موفقیت گام برداشت و این بار با دو گل ملوان بندرانزلی را مغلوب کرد. بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر حالا در رده چهارم است. فولاد خوزستان و پدیده مشهد نیز به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته بین دو نامزد سقوط به دسته پایین‌تر، پیکان تهران ۳-۲ مغلوب راه آهن شد.

حسین کریمی و احمد جمشیدیان برای پیکان گل زدند. اما موتومبا و رامین رضائیان ( دو بار)، سه امتیاز حساس را به حساب راه‌آهن ریختند. گل پیروزی راه آهن در دقیقه ۹۴ توسط رضاییان از روی نقطه پنالتی زده شد.

همین نتیجه در بازی سایپا البرز و استقلال خوزستان هم تکرار شد و با گل دقیقه ۹۰ ابراهیم صادقی، پیروزی نصیب سایپا شد.

XS
SM
MD
LG