لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

پایان ریاست بیل گیتس بر مایکروسافت


بیل گیتس، از پایه‌گذاران و رئیس هیئت مدیره شرکت مایکروسافت، از سمت‌ خود کناره‌گیری کرده و از این پس به‌عنوان مشاور فنی به همکاری خود با این شرکت چندملیتی تولید‌کننده نرم‌افزار ادامه می‌دهد.

مایکروسافت به وسیله بیل گیتس و استیو بالمر، دیگر مدیری که قرار است تا مرداد ماه سال آینده از سمت خود کناره‌گیری‌کند، اداره می‌شد.

به گزارش رویترز، جای بالمر را ساتیا نادلا ۴۶ ساله می‌گیرد که عملا سومین نفری‌ست که در این شرکت طی ۳۹ سال گذشته به چنین مقامی می‌رسد.

بيل گيتس در سال های اخير به رغم رياست هيئت مديره مايکروسافت، بیشتر وقت خود را وقف فعاليت های بشر دوستانه کرده است. بنیاد گیتس، میلیاردها دلار صرف بهبود وضعیت بهداشت در کشورهای جهان سوم کرده است.

ساتیا نادلر، زاده هند است و ۲۲ سال است که برای مایکروسافت کار می‌کند.

طی ماه‌های گذشته قرار بود تغییراتی در مایکروسافت رخ دهد و مدیران آن در جست‌وجوی جایگزین‌هایی در سمت‌ رهبری این شرکت بزرگ بودند.
از راست: نادلا، بالمر و گیتس
از راست: نادلا، بالمر و گیتس

کارشناسان انتخاب نادلر را در سمت رهبری، که سال‌هاست در این شرکت مشغول به کار است، «انتخابی امن» نامیده‌اند.

استیو بالمر اخیرا زیر انتقادهای فراوانی قرار داشت که نرم‌افزارهای اصلی این شرکت، یعنی سیستم عامل ویندوز یا مایکروسافت آفیس با وجود آنکه طی دهه‌های گذشته سود سرشاری را برای آن به ارمغان آورده‌اند، اما اکنون رقیبان آن‌لاین وجودشان را تهدید می‌کنند.

مایکروسافت با عمر چهار دهه‌ای خود، زمانی در تولید نرم‌افزارها و بازار کامپیوتری یکه‌تاز بود.

درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از ۶۲ میلیارد دلار بود و بیل گیتس، رئیس هیئت مدیره آن نیز برای سال‌ها ثروت‌مندترین فرد جهان بود.

بر اساس «شاخص ميلياردرهای بلومبرگ» که در آغاز ماه جاری ميلادی منتشر شد، بيل گيتس، بنيان‌گذار کمپانی عظيم مايکروسافت، در سال ۲۰۱۳ به مقام ثروتمندترين مرد جهان دست يافت.
آقای گيتس در سال گذشته ميلادی که تنها چند روزی از پايان آن می‌گذرد توانسته است با افزودن نزديک به ۱۶ ميليارد دلار به ثروت افسانه‌ای خود در سال گذشته آن را به نزديک به ۸۰ ميليارد دلار برساند.
XS
SM
MD
LG