لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

تخلیه ایستگاه‌های قطار مونیخ به خاطر «تهدید تروریستی»


ورودی ایستگاه مرکزی مونیخ
ورودی ایستگاه مرکزی مونیخ

با افزایش کم‌سابقه تدابیر امنیتی در برخی شهرهای جهان طی جشن‌های آغاز سال نوی میلادی، پلیس آلمان نیز می‌گوید در پی دریافت اطلاعاتی در مورد انجام حمله انتحاری، ایستگاه‌های اصلی قطار در مونیخ را تخلیه و آن‌ها را مسدود کرده است.

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که نگرانی از «توطئه برای انجام حمله تروریستی» سبب شده تا مقام‌های آن کشور ایستگاه اصلی قطار مونیخ را تخلیه کنند.

هوبرتوس آندره، رئیس پلیس مونیخ، گفته است اطلاعات دریافتی مربوط به توطئه برای انجام حمله «انتحاری» بوده است.

مقام‌های آلمانی گفته‌اند فعالیت‌ها در یک ایستگاه در منطقه «پاسینگ» نیز به خاطر «تهدیدی مشخص» متوقف شده است.

نزدیک به ۵۵۰ نیروی پلیس در مونیخ، پایتخت ایالت باواریای آلمان، در اماکن عمومی مستقر شده‌اند.

یواخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت باواریا، نیز یازدهم دی ماه، به خبرنگاران گفته است اطلاعات در مود حمله احتمالی از «نیروهای امنیتی یک کشور دوست» به دست آنها رسیده و این اطلاعات «بسیار عینی» بودند.

به گفته این مقام ایالتی، «اعضای گروه موسوم به حکومت اسلامی» نقشه‌ای برای انجام حمله داشتند.

تخلیه ایستگاه قطار مونیخ، همزمان با انتشار اخباری در مورد بازداشت‌ها در بلژیک و ایالت متحده است. بازداشت‌هایی که آنها نیز برای جلوگیری از «عملیات تروریستی» حین برگزاری جشن‌های سال نوی میلادی انجام شده است.

در کنار بازداشت‌ها، برخی پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ جهان، مانند مسکو مراسم معمول هر ساله برای برگزاری عمومی جشن سال نوی میلادی را لغو کرده‌اند. در برخی شهرها، مانند بروکسل نیز مراسم آتش‌بازی لغو شده، یا در مناطقی از هند جلوی پرواز پهپادهای کوچک به خاطر نگرانی‌های امنیتی گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG