لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

عامل سوءقصد به پلیس آمریکایی «هوادار داعش است»


یک مهاجم مسلح که در فیلادلفیای آمریکا با حمله و تیراندازی به یک مامور پلیس او را شدیدا زخمی کرده است می‌گوید که این کار را به هواداری از «حکومت اسلامی» (داعش) انجام داده‌است.

فرد مهاجم «ادوارد آرچر» نام دارد و پلیسی که به او حمله شده «جسی هارتنت»، افسری ۳۳ ساله است.

این حمله شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ دی ماه در ساعات نیمه‌شب رخ داده است. به گفته مقام‌های پلیس سه گلوله به بازوی مامور پلیس برخورد کرده است.

پلیس فرد مهاجم را بازداشت کرده است.

ریچار روز، سربازرس پلیس به خبرنگاران گفته است «او (آرچر) اعتراف کرده این عمل بزدلانه را به نام اسلام انجام داده است». به گفته آقای روز، فرد مهاجم در عین حال خود را با شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» مرتبط دانسته است.

کاپیتان جیمز کلارک، از پلیس فیلادلفیا نیز افزوده است «او گفته هوادار «حکومت اسلامی»، دنباله‌رو «الله» است و به همین دلیل دست به اقدام خود زده».

خبرگزاری رویترز از مقام‌های شورای روابط آمریکا-اسلام، یکی از جوامع اصلی مسلمانان در ایالات متحده، نقل کرده که آنها هیچ شاهدی بر اینکه آرچر یک مسلمان معتقد بوده در دست ندارند.

ریچارد روز، بازرس پلیس می‌گوید هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که او همراه یا با کمک کس دیگری دست به انجام این حمله زده است.

او می‌گوید فرد مهاجم، فرد «احمقی» نیست اما «شدیدا خشن» است.

مقام‌های انتظامی ایالات متحده از زمان حملات پاریس و نیز حمله یک زوج مسلمان در سن‌برناردینو در آمریکا، در آماده‌باش قرار دارند.

حملات پاریس به دست افراد «داعش» انجام شد و جان ۱۳۰ نفر را گرفت. در سن‌برناردینو نیز یک زوج مسلمان که گفته می‌شود تحت تاثیر عقاید افراطی قرار گرفته بودند، ۱۴ نفر را با تیراندازی در یک مرکز بهزیستی کشتند.

XS
SM
MD
LG