لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۳

کارگردان «هپی» ایرانی با قید وثیقه «آزاد شد»


بنا بر گزارش‌ها از ایران ساسان سلیمانی، کارگردان یکی از نسخه‌های ایرانی ویدئوی «هپی»، که همراه رقصندگان در آن بازداشت شده و با وجود آزادی دیگران، همچنان در بازداشت مانده بود، با گذاشتن وثیقه آزاد شد.

«کمپین بین‌المللی برای حقوق بشر در ایران»، هشتم خرداد ماه گزارش داد که آقای سلیمانی با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

این ساز و کار ناظر و مدافع حقوق بشر در ایران در عین استقبال از خبر آزادی ساسان سلیمانی، خواستار تعلیق تمام اتهام‌ها علیه او و شش جوان دیگری شده است که در رابطه با این ویدئو بازداشت شدند.

بازداشت دست‌اندرکاران نسخه ایرانی فراخوان ویدئوی «هپی»، که فرل ویلیامز، خواننده مشهور آمریکایی مبتکر آن بوده، خبری بود که بازتاب گسترده جهانی پیدا کرد.

شش تن از این افراد، که تلویزیون دولتی ایران روز ۳۰ اردیبهشت ماه «اعترافات» آنها را پخش کرد، یک روز پس از آن آزاد شدند.

در گزارش تلویزیون دولتی ایران، شخص فرمانده پلیس تهران حضور یافته و از «عملیات شش ساعته» دستگیری این هفت نفر سخن گفته بود.

بازداشت این افراد طی چند ساعت نه تنها به خبری جهانی تبدیل شد بلکه حتی واکنش خود فرل ویلیامز را نیز همراه داشت و کمپینی بین‌المللی با درخواست آزادی آنها را سبب شد.

با وجود آزادی کسانی که در ویدئو رقصیده بودند، اما خبرها حکایت از ادامه بازداشت ساسان سلیمانی داشتند.

«کمپین بین‌المللی برای حقوق بشر در ایران» پیشتر از یک منبع خبری نقل کرده بود که به خانواده آقای سلیمانی گفته شده بود او با سپردن وثیقه آزاد خواهد شد، اما با وجود مراجعه خانواده در روز سوم خرداد برای ارائه سند، از آزادی او خودداری شده بود.
XS
SM
MD
LG