لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

هیلاری کلینتون رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، رقیب درون‌حزبی باراک اوباما برای انتخابات ریاست‌جمهوری هفت سال پیش، رسما خود را نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال پیش‌روی میلادی در آمریکا کرد.

۲۳ فروردین، در ویدئوی کوتاهی که پیام او را مبنی بر نامزدی در انتخابات سال ۲۰۱۶ در بر می‌گیرد، خانم کلینتون می‌گوید «شهروندان عادی آمریکایی به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم همان قهرمان باشم».

هیلاری کلینتون، پیش از جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما بود.

سناتور پیشین و همسر بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده، هفت سال پیش در رقابتی درون حزب دمکرات، برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، میدان را به باراک اوباما واگذار کرد.

خبرگزاری فرانسه از قول اعضای کارزار او می‌گوید طی شش تا هشت هفته‌ پیش رو، او مشغول ساختن چهارچوب کارزار، سازمان‌های مردمی و ارتباط مستقیم با رای‌دهندگان خواهد بود.

اعضای تیم او می‌گویند تا ماه مه، ماه آینده، خبری از کارزار اصلی و سخنرانی او که آغازی بر تبلیغات به شمار می‌رود، نخواهد بود.

قرار است خانم کلینتون روز سه‌شنبه برای شرکت در میزگردی کوچک، به آیووا، ایالتی در غرب میانه آمریکا، برود. موضوع میزگرد مسائل اقتصادی برای قشر عادی مردم آمریکا است.

بنا بر گزارش‌ها شبکه‌های اجتماعی و فناوری مجازی، پیش از انتخابات گذشته مورد توجه هیلاری کلینتون قرار گرفته است. صفحه توئیتر او عکسی از دیدار او با خانواده‌ای را طی آغاز سفرش به ایالت آیووا نشان می‌دهد

وزیران خارجه فرانسه و آلمان از نامزدی او حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید نظرسنجی‌ها حاکی‌ست که او فاصله زیادی با رقیبان احتمالی دیگر، درون حزب دمکرات دارد. بر اساس نظرسنجی «رویترز-ایپسوس» ۶۰ درصد از دمکرات‌ها از او حمایت می‌کنند.

در حزب رقیب، حزب جمهوری‌خواه، تا کنون سناتور رند پل و سناتور تد کروز، نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG