لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۴

کلینتون در تجمع انتخاباتی: دمکراسی فقط برای میلیاردرها نیست


هیلاری کلینتون، نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دمکرات، در نخستین تجمع عمومی انتخاباتی‌اش، وعده داد در جهت ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر برای آمریکایی‌های عادی مبارزه کند.

خانم کلینتون روز ۲۳ خرداد در میان هزاران نفر که در این گردهمایی در نیویورک جمع شده بودند، سخنرانی کرد و گفت «دمکراسی نمی‌تواند فقط برای میلیاردرها و شرکت‌ها باشد» و «رفاه نمی‌تواند تنها از آن مدیرعامل‌ها و مدیران صندوق سرمایه‌گذاری باشد».

از صفحه توئیتر هیلاری کیلینتون

خبرگزاری رویترز می‌گوید، این نامزد اصلی دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ میلادی، به مسائلی پرداخت که لیبرال‌دمکرات‌ها را به وجد می‌آورد.

او حمایت خود را از مسائلی مانند امکان ازدواج همجنس‌گرایان، حق زنان، عدالت و برابری در دریافت حقوق، انرژی پاک و اصلاح «وال‌استریت» نشان داده است.

نیویورک، محل برگزاری این نخستین گردهمایی عمومی کلینتون، جایی‌ست که جنبش «وال‌استریت را اشغال کنید» در اعتراض به وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و بانکی، در سال ۱۳۹۰ از آن آغاز شد و به دیگر شهرها و مناطق آمریکا و جهان کشید.

از صفحه فیس‌بوک هیلاری کلینتون

خانم کلینتون که به نظر نمی‌رسد نامزد دیگری در حزب دمکرات توان برابری با اقبال او را در افکار عمومی داشته باشد، خود در سال ۲۰۰۸ میلادی رقیب باراک اوباما، در انتخابات درون‌حزبی بود. انتخاباتی که در نهایت با پیروزی اوباما و معرفی او به عنوان نامزد اصلی حزب پایان یافت.

پس از انتخاب اوباما در سال ۲۰۰۸ در نخستین دوره ریاست او، کلینتون به مقام کلیدی وزیر خارجه برگزیده شد.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های، جمعیتی که در کارزار نیویورک‌ جمع شدند را نسبتا انبوه برآورد کرده‌اند.

دور اولیه تبلیغات خانم کلینتون با حضور او در میان خانواده‌ها و شرکت‌های کوچک و دیدارهای محدود با مردم عادی، در ماه آوریل آغاز شده بود.

در عین حال استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی یا انتشار نسخه تازه خاطراتش با نام «انتخاب‌های دشوار»، از دیگر فعالیت‌های او طی ماه‌های گذشته بوده است.

XS
SM
MD
LG