لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

سانحه هواپیمای «اترک‌ایر» در مهرآباد؛ «سرنشینان در سلامت هستند»


تصویری پس از آغاز به کار باند فرودگاه مهرآباد
تصویری پس از آغاز به کار باند فرودگاه مهرآباد

دفتر نظارت بر فرودگاه‌های ایران، می‌گوید در پی سانحه برای پرواز تهران-مشهدِ هواپیمایی «اترک»، ورود و خروج هواپیماها از فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده‌است. به گفته این سازمان در این حادثه به هیچ یک از سرنشینان آسیبی نرسیده‌است.

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــــرام رادیو فردا|

ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک، شب ۲۳ مرداد در زمان بلندشدن، از باند فرودگاه خارج شده‌است. هنوز رسما مشخص نیست دلیل حادثه چه بوده، اما تاکید شده که مسافران در سلامت به ترمینال فرودگاه منتقل شده و منتظر پرواز دیگر برای راهی‌شدن به مشهد مانده‌اند. این پرواز ۱۵۰ مسافر داشته‌است. خبرگزاری مهر می‌گوید این حادثه «به دلیل شکسته شدن ارابه فرود» رخ داده است.

ساعتی پس از اعلام خبر سانحه، در بامداد ۲۳ مرداد ماه، مرتضی دهقان، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور به خبرگزاری ایرنا گفت پروازها از سر گرفته شده‌است.

«سایت مرجع هوانوردی و هوافضا» در ایران می‌گوید واقعه فرودگاه مهرآباد و دایورت (بازگشت) پروازها، سبب شد تا در فردوگاه شهید بهشی اصفهان «ترافیک ایجاد شود».

هواپیمایی اترک که دفتر اصلی‌اش در بجنورد قرار دارد، یک شرکت خصوصی‌ست و از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده‌است. بنا به گفته وب‌سایت «ناوگان شرکت‌های هواپیمایی ایران» این خط هوایی «سه فروند» ایرباس ۳۲۰ (مدل ۲۳۱) در اختیار دارد و به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، اهواز یا جزیره کیش پرواز می‌کند.

به گزارش وب‌سایت‌های هوانوردی، اترک‌ایر در زمستان گذشته و در جریان خریدهای ایران از شرکت‌های هواپیماسازی عمده، «درخواست ۶ فروند امبرائر و سه فروند ایرباس ۳۲۰-سی‌ای‌او» کرده‌است.

ناوگان هواپیمایی ایران فرسوده است و به دلیل تحریم‌های گسترده از روند پیشرفت این صنعت نیز دور مانده، اما پس از توافق اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی، در تلاش برای نوسازی خود است. ایران ده‌ها فروند ایرباس، بوئینگ و امبرائر سفارش داده‌است. البته مسئله اختلافات داخلی ایالات متحده میان جمهوری‌خواهان و دولت آن کشور، بر موضوع خرید و دریافت این هواپیماها سایه افکنده‌است.

XS
SM
MD
LG