لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

پرسپولیس باخت و در قعر جدول باقی ماند


در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با نتیجه ۲-۱ مغلوب ذوب آهن شد تا همچنان با یک امتیاز در قعر جدول باقی بماند.

قضاوت این دیدار حساس به عهده علیرضا فغانی بود که محرومیت پس از قضاوت بازی تراکتورسازی و نفت از فصل قبل را سپری کرده است.

او در این مسابقه دو پنالتی برای دو تیم گرفت که بحث‌های فراوانی را در نشست خبری پس از بازی در پی داشت. دامنه مباحث به رسانه‌های ورزشی و شبکه‌های اجتماعی هم کشیده شد.

پرسپولیس در نیمه اول چند موقعیت ایده‌آل را توسط مهدی طارمی، هادی نوروزی و احمد نوراللهی از دست داد و ذوب آهن هم با رجب‌زاده دروازه سرخپوشان را تهدید کرد.

شوت امید عالیشاه در دقیقه ۵۱ از بالای دروازه بیرون رفت. دو دقیقه بعد احمدزاده جای خود را به علیپور داد تا توان تهاجمی تیمش را افزایش دهد. بلافاصله طارمی یک پنالتی برای تیمش گرفت.

مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس از بازیکنان اجازه گرفت تا ضربه را خودش بزند. کاپیتان پرسپولیس هم او را در آغوش کشید اما در نهایت، عالیشاه توپ را در نقطه پنالتی کاشت. ضربه او توسط مظاهری مهار شد.

عالیشاه که در امتداد بازی برای گلزنی بی تاب بود، سه دقیقه بعد با حرکت پا به توپ و طولی طارمی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با مظاهری تک به تک شد اما این فرصت را هم از کف داد.

او بالاخره موفق شد در دقیقه ۶۳ با شوت محکمی که نواخت، مظاهری را غافلگیر کند و تیمش را پیش بیاندازد.

یحیی گل‌محمدی که تیمش را بازنده می‌دید، مسعود حسن‌زاده را جایگزین اسماعیلی‌فر کرد تا بار تهاجمی ذوبی‌ها را سنگین‌تر کند.

در دقیقه ۷۵ ذوب آهن توانست نخستین موقعیت خود در نیمه دوم را با اشتباه سنگربان پرسپولیس به تور برساند. کاوه رضایی زننده گل بود.

پرسپولیس موقعیت‌های دیگری هم داشت که از دست داد. در ادامه، مرتضی تبریزی جای رجب‌زاده کاپیتان پرتلاش ذوب آهن را گرفت. یک دقیقه به پایان بازی، فغانی تشخیص داد توپ به دست بنگر خورده و بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

این تصمیم با اعتراض شدید بازیکنان، کادر فنی و هواداران پرسپولیس مواجه شد که علیه او شعار می‌دادند.

مسعود حسن‌زاده یار تازه وارد ذوب آهن پنالتی را تبدیل به گل کرد تا تیمش هر سه امتیاز بازی را نصیب خود کند. مکانی هم مثل فغانی، پس از سه جلسه محرومیت در ترکیب تیمش قرار گرفته بود.

محسن بنگر در دقایق پایانی از بازی اخراج شد. برانکو غیر از او و مکانی از عالیشاه (میلاد کمندانی)، اومانیا، نوراللهی، طارمی، احمدزاده (علیپور)، کامیابی‌نیا، نوروزی، رضاییان و حاتمی در ترکیب تیمش اسفاده کرد.

در ترکیب ذوب آهن هم رشید مظاهری ، علی حمام (صائب محبی) ،‌ مهدی مهدی‌پور، حجت حق‌وردی، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی ، دانیال اسماعیل‌فر (مسعود حسن‌زاده)، احسان پهلوان، کاوه رضایی و مهدی رجب‌زاده (مرتضی تبریزی) بازی کردند.

رضا غیاثی، رییس سابق کمیته داوران درباره قضاوت این بازی به خبرگزاری فارس گفت: «آنچه داوری فوتبال ایران می‌کشد از کفاشیان است. قضاوت پراشتباه فغانی، حاصل کار تیمی کفاشیان، عنایت و اصفهانیان بود. دروازه‌بان ذوب‌آهن باید اخراج می‌شد.»

یحیی گل‌محمدی، سرمربی ذوب آهن، گفت: «حتی وقتی داور به ضرر ما پنالتی گرفت به تصمیمش احترام گذاشتیم. از هواداران پرسپولیس می‌خواهم وارد مباحث داوری نشوند و روزهای خوبی در انتظار این تیم خواهد بود.»

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، هم به خبرنگاران گفت: متاسفانه همیشه اشتباهات به ضرر ماست. بازیکنانم هر روز تمرین می‌کنند ولی خیلی راحت زحمات آنها بر باد می‌رود و انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده. اگر کمک داور پرچم نمی‌زد داور حتی پنالتی ما را هم نمی‌گرفت.»

در سایر بازی‌ها سپاهان در برابر فولاد خوزستان با تساوی ۱-۱ متوقف شد اما همچنان با ۱۰ امتیاز صدرنشین است. استقلال خوزستان هم با یک گل بر سایپا غلبه کرد. گسترش تبریز نیز با همین نتیجه از سد سیاه جامگان گذشت.

XS
SM
MD
LG