لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

پرسپولیس به رده دهم لیگ برتر سقوط کرد


در پایان هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، فولاد خوزستان به صدر جدول رسید و پرسپولیس هم به رتبه دهم سقوط کرد. مهار ضربه پنالتی توسط مازیار زارع بازیکن تیم ملوان، مهم‌ترین اتفاق این هفته از رقابت‌های لیگ بود.

پرسپولیس برای خروج از بحران، در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم ته جدولی ملوان رفت اما در برابر این تیم نیز متحمل شکست شد. ۱۹ بازی و ۹ شکست در کارنامه شاگردان حمید درخشان، نتایجی کم‌سابقه در تاریخ این باشگاه است.

در روزی که مازیار زارع و پژمان نوری دو ستاره سابق پرسپولیس در ترکیب ملوان نمایشی خیره‌کننده داشتند، پنجمین باخت متوالی پرسپولیس در این فصل رقم خورد.

پرسپولیس برای دومین بار در تاریخ، پنج باخت متوالی را تجربه کرد. این تیم اولین بار با سرمربیگری علی دایی در سال ۱۳۸۹ چنین نتیجه‌ای به دست آورد. پرسپولیس که امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد، بعد از پیروزی در شهرآورد، دیگر نتوانسته هیچ تیمی را شکست دهد.

در این مسابقه وقتی شوت مازیار زارع از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با دفع ناقص سوشا مکانی مواجه شد، توپ برگشتی را پژمان نوری به تور رساند. بعد از گل ملوان، حملات احساسی و بی نتیجه سرخ‌پوشان شدت گرفت.

اوج این حمله‌ها در دقیقه ۸۷ بود که محسن بنگر با خطای ایمان صادقی سرنگون شد. داور نقطه پنالتی را نشان داد و او را هم اخراج کرد. با توجه به اینکه ملوان هر سه تعویضش را انجام داده بود، مازیار زارع درون دروازه ایستاد و با واکنش عالی توانست شلیک گابریل برزیلی را مهار کند.

زارع در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «می‌دانستم ضربه را مهار خواهم کرد و قبل از آن به محسن بنگر گفته بودم توپ را می‌گیرم.»

با این حال، مشخص نیست چرا درخشان نواختن این ضربه حساس در چنین دقیقه‌ای را به بازیکنی سپرده که تازه به ایران آمده و اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام می‌دهد.

تیم ملوان خود همچنان در انتهای جدول است و فقط دو پیروزی دارد؛ دور رفت در برابر پرسپولیس و دور برگشت هم در برابر پرسپولیس.

در ترکیب ملوان ایمان صادقی، عزیز معبودی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرید مختاری، حسن جعفری، محمد آبشک (فواد آقایی)، مازیار زارع، محمد نوری، صادق محرمی (رضا اعتمادی)، محسن یوسفی (سعید یوسف‌زاده) و فرزاد حاتمی بازی کردند.

برای پرسپولیس هم سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، محمدرضا خانزاده (حمید علی‌عسگر)، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری (هادی نوروزی)، احمد نوراللهی، فرناندو گابریل، امید عالیشاه، رضا خالقی‌فر و ژوزه تادو (علی علیپور) به میدان رفتند.

در دیگر دیدارهای برگزار شده، پدیده مشهد طلسم شکست ناپذیری‌اش در تبریز را حفظ کرد و موفق شد تراکتورسازی را ۳ بر ۱ از پیش رو بردارد.

در شهرآورد اهواز، فولاد با نتیجه ۳-۰ ستقلال خوزستان را شکست داد تا به صدر جدول برسد. استقلال که هفته قبل نفت صدرنشین را در تهران متوقف کرده بود نتوانست این هفته کاری از پیش ببرد. مهدی بدرلو و آلوز نانگ (دو بار) برای فولاد گل زدند. استقلال از ابتدای بازی با اخراج موسی کولیبالی ۱۰ نفره شد.

XS
SM
MD
LG