لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۵

فهرست نهایی تیم ملی: دژآگه، جهانبخش و انصاری‌فرد خط خوردند


فدراسیون فوتبال ایران، اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی نهایی تیم ملی را اعلام کرد. ایران مهیای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌شود.

امتیازات این بازی‌ها برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ نیز محاسبه خواهد شد. ایران ۲۶ خرداد در برابر ترکمنستان به میدان می‌رود اما پنج روز قبل از این بازی، در دیداری دوستانه مهمان تیم ملی ازبکستان است.

در جمع بازیکنان دعوت شده به فهرست نهایی، هفت بازیکن حضور دارند که تاکنون برای تیم ملی بازی نکرده‌اند و در صورتی که به میدان بروند، نخستین حضور ملی‌شان را رقم خواهند زد.

در فهرست نهایی تیم ملی عزت‌اللهی ۱۸ ساله و ترابی ۲۰ ساله جوان‌ترین بازیکنان تیم ملی هستند. در مجموع، پنج بازیکن از رده سنی جوانان و امید، حضور دارند.

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی (پنافیل)، محمدرضا اخباری (سایپا)، سوشا مکانی (پرسپولیس). اخباری ۲۲ ساله سنگربان اصلی تیم ملی امید است.

مدافعین: خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده (استقلال)، عزت پورقاز و محمدحسین کنعانی‌زادگان (ملوان)، مهدی ترابی (سایپا)، رامین رضاییان (راه آهن)، وریا غفوری (سپاهان)، مرتضی پورعلی گنجی (تیانجین تدا)، سیدجلال حسینی (الاهلی)، پژمان منتظری (ام صلال).

پورقاز مدافع وسط است و با درخشش در ملوان، نخستین حضور ملی را تجربه خواهد کرد. کنعانی‌زادگان ۲۱ ساله توانایی بازی در دفاع راست و دفاع مرکزی را دارد، در عین حال از شم گلزنی هم برخوردار است. مهدی ترابی نیز می‌تواند در دفاع یا گوش راست به میدان برود.

خط میانی: آندرانیک تیموریان (تراکتورسازی)، امید ابراهیمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (آتلتیکو مادرید C ) مسعود شجاعی (الشحانیه)، احسان حاج‌صفی (سپاهان)، میلاد محمدی (راه آهن). محمدی ۲۱ ساله در خط میانی مانند عزت‌اللهی اولین حضورش در تیم ملی را تجربه می‌کند.

خط حمله: مهدی طارمی (پرسپولیس) رضا قوچان‌نژاد (الوکره) سردار آزمون (روستوف) و مهدی شریفی (سپاهان).

طارمی برای اولین بار دعوت شده و به فهرست نهایی نیز رسیده است. شریفی هم پس از چند نوبت خط خوردن در اردو، این بار توانست نظر کی‌روش برای قرار گرفتن در فهرست اصلی را جلب کند.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده این فهرست پس از بازی نفت و ذوب آهن در فینال جام حذفی، به صورت کامل بسته می‌شود. این دو تیم، ۱۰ بازیکن در فهرست نخست کی‌روش داشتند. در این بین، علیرضا بیرانوند و وحید امیری از نفت همراه با کاوه رضایی و قاسم حدادی‎فر از ذوب آهن، از جمله بازیکنانی هستند که احتمال دعوت آنها بیش از سایرین است.

اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش (به دلیل مصدومیت) و کریم انصاری‌فرد سه بازیکن شاغل در خارج از ایران هستند که خط خورده‌اند. انصاری‌فرد که در اوساسونا بازی می‌کند در این فصل حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد.

میثم مجیدی و مهدی مومنی (استقلال خوزستان) به خاطر حضور در بازی حذفی مقابل مس کرمان، فرصت پیوستن به اردوی تیم ملی را پیدا نکردند. محسن فروزان، سجاد شهباززاده، امیرحسین صادقی و یعقوب کریمی (استقلال) سروش رفیعی، اسماعیل شریفات، احمد عبدالله‌زاده و علیرضا سلیمی(فولاد) هم با وجود حضور در اردو، نتوانستند به فهرست اصلی برسند.

حسین ماهینی، فرزاد حاتمی و سیدحسین حسینی (ملوان) وحید محمدزاده (سایپا) جلال‌الدین علی‌محمدی و روزبه چشمی (صبا) محمد نژادمهدی (پدیده) علی کریمی (سپاهان) سامان نریمان جهان و فرشاد احمدزاده (تراکتورسازی) همراه با جابر انصاری (گسترش) نیز در جمع مسافران اعزامی به ترکمنستان حضور ندارند اما برای اردوهای بعدی تیم ملی، در «فهرست آماده‌باش» هستند.

XS
SM
MD
LG