لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۸

جام حذفی فوتبال ایران: استقلال باز هم بازی برده را باخت


در پایان بازی گروهی از هواداران استقلال باز هم با شعار «حیا کن، رها کن» نارضایتی خود را از عملکرد این تیم و امیر قلعه نویی نشان دادند.
در پایان بازی گروهی از هواداران استقلال باز هم با شعار «حیا کن، رها کن» نارضایتی خود را از عملکرد این تیم و امیر قلعه نویی نشان دادند.

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد گل گهر سیرجان گذشت اما استقلال در پنالتی‌ها به ذوب آهن اصفهان باخت تا از گردونه مسابقات خارج شود.

پرسپولیس و استقلال در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف رقبای خود رفتند که هواداران فوتبال امیدوار بودند این تیم دو تیم با برتری در این مرحله، در دور نیمه نهایی به مصاف هم بروند. هر دو تیم اما بازی سختی را سپری کردند و پس از ۱۲۰ دقیقه نتوانستند حریف خود را از پیش رو بردارند.

پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان که ۱۰ نفره بود، در ضربات پنالتی برنده شد و استقلال هم مقابل ذوب آهن با وجودی که ۲ بر صفر پیش افتاد، سرانجام در ضربات پنالتی مغلوب شد.

پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر در حضور ۳۵۰۰ تماشاگر به میدان رفت. شاگردان حمید درخشان در ۹۰ دقیقه وقت قانونی نتوانستند دروازه تیمی که در دسته اول بین دوازده تیم در رده دهم قرار دارد و در این بازی نیز از نیمه اول ۱۰ نفره شده بود را باز کنند.

در وقت‌ اضافه اول دو گل به ثمر رسید. ابتدا گل‌گهر از روی نقطه پنالتی توسط مختار جمعه‌زاده گل زد و سپس محسن بنگر گل مساوی را به ثمر رساند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی پرسپولیس را مهرداد کفشگری، سوشا مکانی( مجید غلامی ضربه را مهار کرد)، میثم حسینی، مهدی طارمی(ناموفق) و محمد نوری زدند.

ضربات گل‌گهر را هم حمزه مظفری، حمیدرضا حاتمی (سوشا مکانی ضربه را مهار کرد)، میلاد امیری( ناموفق)، مختار جمعه‌زاده و سعید بحرکاظمی (ناموفق) نواختند.

به این ترتیب پرسپولیس در ضربات پنالتی به نیمه نهایی صعود کرد و گل‌گهر که تاکنون دو تیم لیگ برتری سپاهان و نفت مسجد سلیمان را حذف کرده بود، از دور مسابقات حذف شد.

گل‌گهر پیش از این مسابقه دو تیم لیگ برتری سپاهان و نفت مسجد سلیمان را حذف کرده بود.

در ترکیب تیم پرسپولیس سوشا مکانی،‌ محسن بنگر، مایکل اومانیا (دقیقه 68 رضا نورمحمدی)، میثم حسینی، مهدی جعفرپور (دقیقه 69 حمید علی‌عسگر)، احمد نوراللهی، امید عالیشاه (دقیقه 116 مهدی دغاغله)، هادی نوروزی، محمد نوری و مهدی طارمی بازی کردند.

شعار حیا کن رها کن برای قلعه‌نویی

استقلال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف ذوب آهن رفت. در هفتمین دقیقه جاسم کرار با عبور از سه بازیکن ذوب آهن و پاس عمقی به آرش برهانی، او را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد تا گل نخست استقلال را به ثمر برساند.

در ادامه بازی نیز کرار با شوت دقیق از پشت محوطه جریمه، گل دوم استقلال را به زد اما در همین نیمه قاسم دهنوی توانست فاصله را به حداقل برساند.

در دقیقه ۷۳ مسعود حسن‌زاده با جا گذاشتن حنیف عمران‌زاده و امیرحسین صادقی در محوطه گل مساوی ذوب آهن را به تور دروازه استقلال رساند.

وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، امیر حسین صادقی قبل از زدن ضربه‌ها، وقتی داور سکه را پرتاب کرد آن را روی هوا گرفت و کارت زرد گرفت.

پنالتی‌های استقلال را ابتدا هاشم بیک‌‌زاده نواخت که ضربه‌اش راهی خارج شد. امید ابراهیمی هم طوری زد که پس از لمس توپ توسط مظاهری، توپ به تیر خورد و گل نشد. ضربه آرش برهانی را هم رشید مظاهری مهار کرد.

اما هر سه پنالتی‌ ذوب آهن توسط مهدی رجب‌زاده، کارلوس سانتوز و قاسم دهنوی وارد دروازه استقلال شد.

به این ترتیب ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، ۱۴ آذر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

در ترکیب ذوب آهن رشید مظاهری، کارلوس سانتوس، هادی محمدی،‌اکبر ایمانی (مرتضی تبریزی)، قاسم دهنوی،‌علی حمام، مهرداد قنبری، قاسم حدادی‌فر، مهدی رجب زاده، محسن مسلمان (احسان پهلوان) و مسعود حسن‌زاده (محمدرضا عباسی) بازی کردند.

برای استقلال هم محسن فروزان، هرایر مکویان، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، یعقوب کریمی (میلاد فخرالدینی)، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا (آندرانیک تیموریان)، جاسم کرار (پژمان نوری)، خسرو حیدری، آرش برهانی و حنیف عمران زاده به میدان رفتند.

در پایان این بازی نیز مانند شهرآورد تهران، جمعی از هواداران استقلال با شعار حیا کن رها کن، نارضایتی خود را از عملکرد آبی پوشان نشان دادند و خواستار جدایی امیر قلعه نویی شدند.

XS
SM
MD
LG