لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

شهرآورد پرسپولیس و استقلال «۶ تُن زباله» تولید کرد


پس از شهرآورد
پس از شهرآورد

مدیرعامل سازمان پسامند شهرداری تهران می‌گوید با پایان هشتاد و دومین شهرآورد میان تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، ۶ تن زباله در ورزشگاه آزادی باقی ماند.

حسین جعفری اول اردیبهشت ماه به خبرگزاری مهر گفته است در پایان بازی چهار تن زباله خشک و دو تن زباله تر جمع‌آوری شده‌است.

اما به گفته آقای جعفری این مقدار زباله به ازای هر نفر تنها ۶۰ گرم بوده است. این مقام شهرداری تهران پرسیده است «آیا همت ما به اندازه ۵۰ یا ۶۰ گرم نیست که این میزان زباله را به بیرون از ورزشگاه بیاوریم و به محیط ‌زیست احترام بیشتری بگذاریم؟»

این در حالی‌ست که شهرآورد اخیر در تهران با شعار «ورزشگاه بدون زباله زیباست» برگزار شده بود و مدیر عامل سازمان پسامند شهرداری تهران، هفته پیش به روزنامه همشهری گفته بود «حضور جمعیت گسترده طرفداران دو تیم فوتبال فرصت استثنایی برای فرهنگسازی‌ است. این بار با توزیع نایلكس‌هایی بین تماشاگران از آنها دعوت می‌شود تا زباله‌های خود را به خارج از ورزشگاه منتقل كنند و بدین‌ترتیب اهالی ورزش در پاک نگه داشتن ورزشگاه گام برمی‌دارند.»

حسین جعفری اکنون می‌گوید «حدود ۳۰ درصد کل زباله‌ها هم توسط تماشاگران به خارج از ورزشگاه منتقل شد».

او می‌گوید با نمایش تصاویر زباله‌ها در ورزشگاه آزادی، مردم در پی شهرآورد هشتاد و دوم «زاویه دیگری» را هم در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند، که قبلا نمایش داده نمی‌شد. آقای جعفری در عین حال افزوده است افرادی هم داوطلبانه به پاکسازی محیط زیست کمک کرده‌اند.

انتشار تصاویر ورزشگاه آزادی با انبوهی از زباله‌های در آن در شبکه‌های اجتماعی، طی روزهای گذشته با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

​تیم فوتبال پرسپولیس، ۲۷ فروردین‌ماه، در دیداری پرگل و مهیج با نتیجه چهار بر دو بر استقلال پیروز شد و به صدر جدول لیگ بر‌تر فوتبال ایران صعود کرد.

XS
SM
MD
LG