لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

درگیری سپاه پاسداران و «جیش‌العدل» در سراوان


Saravan map
Saravan map

سپاه پاسداران ایران و گروه «جیش‌العدل» در بیانیه‌هایی از درگیری در پاسگاه مرزی ایران در سراوان، استان سیستان و بلوچستان خبر داده‌اند.

در بیانیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران آمده است که «در ساعات اولیه بامداد امروز (۱۸ شهریور) گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح با حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان قصد تصرف آن را داشتند».

گروه جیش‌العدل نیز می‌گوید به پاسگاه منطقه آسکان سراوان از ساعت ۱ بامداد حمله کرده است.

بنا بر بیانیه سپاه پاسداران، نیروهای زمینی سپاه، «نیروهای بومی» و نیروهای «بسیجی بلوچ» عملیات جیش‌العدل را «در هم شکسته‌اند».

این بیانیه می‌گوید این گروه «از خاک پاکستان» برای سازماندهی و انجام این حمله اقدام کرده بود و با «تحمل تلفات سنگین» عقب زده شده است.

گروه جیش‌العدل از سوی دیگر می‌گوید خودرویی حامل ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را «با استفاده از کنترل از راه دور» در داخل این پاسگاه، منفجر کرده است.

پس از این انفجار به گفته «جیش‌العدل» درگیری‌ها برای سه ساعت ادامه داشته و «ده نفر» از آنچه این گروه «نیروهای رژیم» نامیده، کشته شده‌اند.

جیش‌العدل می‌گوید یکی از اعضایش زخمی شده است.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه می‌گوید «اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود».

در منطقه سراوان پیشتر نیز درگیری‌هایی رخ داده است.

نیروهای سپاه پاسداران از آغاز سال جدید و پس از کشته شدن ۱۴ مرزبان، زخمی شدن شش نفر و گروگان‌گیری سه نفر از نیروهای پلیس ایران در حمله‌ای در سال گذشته، امنیت منطقه را در دست گرفته‌اند.

در بهمن ماه سال گذشته نیز در همین منطقه پنج سرباز مرزبان ایرانی ربوده شدند که در نهایت چهار نفر از آنها آزاد شدند و در مورد سرنوشت پنجمین نفر گزارش‌های مختلف و گاه ضد و نقیضی منتشر شده است.

از سوی دیگر به تازگی گزارشی در مورد کشته شدن عبدالرئوف ریگی، از اعضای سابق «جیش‌العدل» و رهبر «جیش‌النصر» نیز منتشر شده است که رسانه‌های داخل ایران دلیل آن را درگیری میان دو گروه عنوان کرده‌اند.

اما خود گروه جیش‌العدل، جمهوری اسلامی را متهم به کشتن او کرده است.

عبدالرئوف ریگی در خاک پاکستان کشته شده است.

XS
SM
MD
LG