لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

برای کسب مقام پنجم؛ تیم والیبال ایران در برابر روسیه


تیم ملی والیبال ایران از راهیابی به مرحله نیمه نهایی و حضور در جمع چهار تیم بر‌تر جهان بازماند. ایران روز شنبه برای کسب مقام پنجم مسابقات جهانی ۲۰۱۴ در برابر روسیه به میدان خواهد رفت.

شاگردان اسلوبودان کواچ در حالی که امید چندانی برای صعود نداشتند، در برابر فرانسه با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند. ایران برای صعود باید این بازی را ۳-۰ و با اختلاف امتیاز برنده می‌شد.

روسیه نیز که در گروه مقابل و در در بازی اول خود در برابر برزیل در سه ست پیاپی شکست خورده بود، در دومین دیدار خود مقابل لهستان میزبان مسابقات به میدان رفت و ۳ بر ۲ مغلوب شد.

به این ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی، تیم شگفتی‌ساز فرانسه در برابر برزیل به میدان خواهد رفت و لهستان نیز با آلمان روبرو خواهد شد که دیگر تیم شگفتی‌آفرین در این دوره از مسابقات بوده است.

ایران در بازی قبلی نیز در سه ست پیاپی مقابل آلمان شکست خورد.

ویتال هینن سرمربی آلمان در پایان بازی گفت: مقابل فرانسه همه چیز در تیم ما اشتباه بود اما در برابر ایران، تیمم روی دیگرش را نشان داد. در دفاع خوب کار کردیم. سخت است بگویم چه اتفاقی افتاده. از اینکه روی صندلی مربی تیم برنده نشسته‌ام شگفت زده‌ام.

یوخن شوپس، کاپیتان آلمان، هم گفت هیچ کس انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت و من به تیمم افتخار می‌کنم.

در بازی ایران مقابل فرانسه ابتدا نماینده اروپا ۲-۰ پیش افتاد. شاگردان کواچ موفق شدند دو ست بعدی را ببرند و کار را به گیم سرنوشت‌ساز پنجم بکشانند.

در ست پنجم، فرانسوی‌ها از ابتدا دو اختلاف امتیاز ایجاد کردند و با دفاع خوب روی تور، رفته رفته اختلاف بیشتر شد. دو تیم در حالی زمین‌ها را تعویض کردند که سهم فرانسه ۸ و ایران هم ۵ امتیاز بود.

ضعف در حمله و از دست دادن فرصت‌های کسب امتیاز در زمانی که ایران ابتکار حمله را در دست داشت، اختلاف را به عدد پنج رساند و درخواست وقت استراحت‌های کواچ هم سودی نبخشید تا فرانسه این ست را ۱۵ بر ۹ به سود خود تمام کند و مانند دور مقدماتی از سد ایران بگذرد.

در پایان مرحله سوم مسابقات، کمیته آمار و ارقام فدراسیون جهانی رده بندی شش تیم بر‌تر بر اساس عملکرد گروهیشان در فاکتورهای مختلف را منتشر کرد. در حمله، برزیل در صدر است. تیم‌های روسیه و فرانسه هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در دفاع، تیم ملی ایران با ۱۲۷ پوئن خالص و میانگین ۲. ۸۹ امتیاز در هر ست به عنوان بهترین تیم معرفی شده است. آلمان و لهستان در رده‌های بعدی هستند و تیم فرانسه که دو بار ایران را مغلوب کرد، در رده ششم ایستاده.

در سرویس، برزیلی‌ها بهترین بودند و ایران در جایگاه ششم قرار دارد. در توپ‌گیری فرانسه در رده نخست قرار دارد. در دریافت، لهستان با ۴۶. ۵۹ درصد تاثیرگذاری بهترین تیم شناخته شد و ایران بالا‌تر از فرانسه در رده دوم قرار گرفت. در پاس هم لهستان بهترین بود و باز هم ایران به عنوان تیم دوم معرفی شد.

بنژامین تونیوتی کاپیتان فرانسه پس از صعود تیمش به نیمه نهایی گفت: از اینکه فرانسه جزو چهار تیم بر‌تر جهان قرار گرفته احساس شگفتی می‌کنم. در نیمه نهایی با برزیل بازی داریم که تیم بزرگی است و شاید بهترین تیم دنیا. ولی می‌رویم که در برابرش بجنگیم. چون به این مسابقات آمدیم تا از اول تا آخرش را مبارزه کنیم.

لوران تیلی سرمربی فرانسه هم گفت: من خودم به شخصه، عاشق بازی ایرانم. تاکتیکش با تمام تیم‌های دنیا فرق می‌کند. همچنین تکنیک بازیکنانش و به خصوص پاسور و دفاع وسطش.

تیلی در ادامه گفت: ما مرحله نهایی لیگ جهانی را به استرالیا باختیم.‌‌ همان موقع گفتم برای حضور در مرحله نهایی مسابقات جهانی برنامه داریم. ولی همه با تعجب و شگفتی به حرف من واکنش نشان دادند. حالا پشتکار و تلاش ما نتیجه داده و فرانسه یکی از چهار تیم بر‌تر جهان است.

اسلوبودان کواچ نیز گفت: بعد از ست اول ترجیح دادم از بازیکنانی استفاده کنم که کمتر شانس بازی داشته‌اند. ما بلافاصله باید از اینجا به بازی‌های آسیایی برویم و آنجا به یک تیم آماده نیاز داریم. پس باید همه بازیکنان از آمادگی لازم برخوردار باشند.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به آخرین بازی ایران در مسابقات جهانی گفت: دو روز فرصت داریم. غیر از دو بازی آخر، تاکنون بازی‌های خیلی خوبی انجام داده‌ایم. می‌خواهیم شنبه بازی خوبی انجام بدهیم و تورنمنت را به خوبی تمام کنیم.

XS
SM
MD
LG