لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۹

پرسپولیس و نفت: در فرودگاه‌های عربستان با مشکل روبه‌رو شدیم


برانکوویچ در هواپیما به مقصد جده
برانکوویچ در هواپیما به مقصد جده

مسئولین باشگاه‌های پرسپولیس و نفت می‌گویند در سفر به عربستان برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا، با «مشکلات فراوانی» در فرودگاه‌های ریاض و جده روبرو شده‌اند.

پرسپولیس و نفت روزهای سه شنبه و چهارشنبه از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الهلال و الاهلی عربستان به میدان خواهند رفت. بازی رفت در هر دو مسابقه با برتری نمایندگان ایران به پایان رسیده است.

حاشیه‌های حضور دو باشگاه ایرانی در عربستان، دنباله‌ای بر روابط پر تنش فوتبال دو کشور در ماه‌های اخیر است؛ موضوعی که در برخی رسانه‌های ورزشی دو طرف نیز، با تیترهای تند و اتهام‌های متقابل، ادامه پیدا کرده است.

پرسپولیسی‌ها با پرواز اختصاصی راهی جده شدند اما سفر آنها چند ساعتی به تعویق افتاد. هواپیمایی ماهان اعلام کرد مشکلی برای پرواز نداشته و فقط تاخیر در صدور اجازه پرواز از سوی عربستان، باعث دیر برخاستن هواپیما شده است.

محمد حسین نژادفلاح، قائم مقام باشگاه پرسپولیس، در مصاحبه‌ای از داخل هواپیما با رادیو تلویزیون دولتی ایران، گفته است عربستان «با انگیزه ایجاد تاخیر در پرواز پرسپولیس، بیش از ۱۵ میلیون دلار هزینه کرده‌ تا یکی از قطعه‌های باند فرودگاه ریاض را تعویض کند».

کریم باقری و نژادفلاح با بیانی کنایه‌آمیز به سایت برنامه تلویزیونی ۹۰ نیز گفته‌اند: کاش این پول را به خودمان می‌دادند تا در مسابقه شرکت نکنیم.

ارتباط مرمت باند فرودگاه و پرواز تیم پرسپولیس به عربستان از سوی مقام دیگری تائید نشده است.

باشگاه نفت تهران هم اعلام کرد ساعت‌ها در فرودگاه جده معطل شده است. بامداد سه‌شنبه مدیرعامل این باشگاه در ارتباطی زنده با برنامه ۹۰ گفت اگر میزبان به کارشکنی در فرودگاه ادامه دهد، به تهران بازخواهیم گشت.

منصور قنبرزاده تاکید کرد بیش از سه ساعت است که در فرودگاهیم. آنها ناظر کنفدراسیون آسیا را خارج کردند اما باز هم ما را نگه داشتند. انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری را بهانه کردند و سپس برق دستگاه‌ها قطع شد.

نماینده کنسولگری ایران در فرودگاه حضور یافت. به گفته آقای قنبرزاده، از اعضای تیم نفت خواسته شد تا در چند گروه از فرودگاه خارج شوند که این مضوع، مخالفت این تیم را در پی داشت. مدیرعامل نفت گفت ما تقاضای پس گرفتن پاسپورت‌ها را کردیم و می‌خواهیم به ایران برگردیم.

عادل فردوسی‌پور پرسید آیا تیم الاهلی هم در ایران با کارشکنی روبرو شده شده بود؟ قنبرزاده چنین مسئله‌ای را رد کرد.

با این وجود، باشگاه الاهلی عربستان از معطلی در فرودگاه تهران شکایت داشته است. سرمربی سوئیسی الاهلی نیز به همین دلیل، فرصت حضور در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با را از دست داده بود.

قنبرزاده در گفتگو با عادل فردوسی‌پور، به نقل از نماینده باشگاه الاهلی گفت، مسائل پیش آمده در فرودگاه جده، ارتباطی به تیم الاهلی ندارد.

خبرگزاری ایسنا نوشته قنبرزاده که از رفتار مسئولان فرودگاه جده به شدت عصبانی بود، بارها با فریاد خطاب به آنها گفت فوتبال از سیاست جداست و تیمش بی‌احترامی را تاب نمی‌آورد.

هفته گذشته قبل از بازی رفت پرسپولیس و الهلال، تیتر «قربانی کردن الهلال امشب حلال است» روی جلد روزنامه ورزشی پیروزی، بازتاب انتقادی چشمگیری در رسانه‌های عربی داشت.

«احمد عید» رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در تماس با علی کفاشیان اعتراض خود را به «توهین رسانه‌ها و تماشاگران ایرانی علیه باشگاه‌های عربستانی» اعلام کرد.

سایت ورزش سه نوشت: احمد عید از کفاشیان خواست به نشر برخی مطالب در مطبوعات ایرانی خاتمه داده شود. او همچنین گفت فدراسیون عربستان به رغم «شعارهای سیاسی تماشاگران و حرکات آزار دهنده آنها»، شکایتی به کنفدراسیون آسیا نخواهد کرد.

با این حال، باشگاه الهلال رسماً از پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. این باشگاه در شکایت خود گفته تماشاگران پرسپولیس شعارهای سیاسی سر داده‌اند و بطری آب به سمت بازیکنان الهلال پرتاب کرده‌اند.

در جریان نیمه دوم بازی پرسپولیس و الهلال، ارسال کرنر بازیکن الهلال با تاخیر مواجه شد. زیرا برخی تماشاگران اشیایی را به سمت او پرتاب کردند. بازیکنان پرسپولیس از جمله محمد نوری، کاپیتان این تیم، به سمت تماشاگران رفته و از آنها خواستند به بازیکن حریف اجازه بازی دهند.

XS
SM
MD
LG