لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

صدرنشینی سپاهان با برتری مقابل استقلال


در هفته سوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران و در ورزشگاه فولادشهر، سپاهان موفق شد با پیروزی ۳-۱ مقابل استقلال به سومین پیروزی متوالی دست یابد. این تیم حالا ۹ امتیازی است و به تنهایی در صدر جدول قرار دارد. استقلال هم با ۶ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

جدال آبی پوشان تهران و طلایی پوشان اصفهان از ابتدا با حملات پر دامنه هر دو تیم آغاز شد. در دومین دقیقه مهدی شریفی پا به توپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و ضربه سنگین او به تیرک افقی خورد.

در چهاردهمین دقیقه امید ابراهیمی بازیکن فصل قبل سپاهان که حالا در ترکیب استقلال به میدان می‌رود، شوتی سهمگین را از راه دور روانه دروازه سپاهان کرد که ضربه او را شهاب گردان به کرنر فرستاد.

نبرد شوتزن‌های دو تیم ادامه داشت و در هفدهمین دقیقه میلاد فخرالدینی با شلیکی مهار ناپذیر از پشت محوطه جریمه گل اول استقلال را به ثمر رساند. این اولین گلی است که سپاهان در لیگ چهاردهم خورده؛ گلی که با ضربه ایستگاهی بیک‌زاده و اشتباه محرم نویدکیا در دفع توپ پایه گذاری شد.

هفت دقیقه بعد، درون محوطه جریمه استقلال خسرو حیدری مرتکب خطا شد. محمد فغانی اعلام پنالتی کرد و احسان حاج‌صفی بر خلاف حرکت محسن فروزان، توپ را به تور رساند.

فغانی پس از گل، کریم بوستانی کمک مربی استقلال را به دلیل اعتراض از روی نیمکت اخراج کرد. حملات سپاهان ادامه یافت و مهدی شریفی در دقیقه ۳۲ توپ ارسالی پریرا را به گل نشاند تا سپاهان ۲-۱ پیش بیافتد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در بیستمین دقیقه از نیمه دوم پاس خلعتبری به پریرا رسید تا مهاجم برزیلی گل سوم سپاهان را به ثمر برساند.

در ادامه، حملات سراسیمه استقلالی‌ها با ضد حملات خطرناک شاگردان کرانچار همراه شد. یک بار خلعتبری نتوانست دروازه خالی استقلال را باز کند، پس از او جواهیر سوکای و پریرا هم می‌توانستند اختلاف را افزایش دهند. در این بین، جای خالی حنیف ‌عمران‌زاده و امیرحسین صادقی مدافعان میانی استقلال که مصدوم هستند، مشهود بود.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، هرایر مکوییان، محمدرضا خرسندنیا، میلاد فخرالدینی (دقیقه ۶۷ آرش برهانی)، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان (دقیقه ۷۷ پژمان نوری)، جاسم کرار (دقیقه ۶۲ علیرضا رمضانی)، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و محمد قاضی به میدان رفتند.

برای سپاهان هم شهاب گردان، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، وریا غفوری، رسول نویدکیا (علی کریمی)، احسان حاج‌صفی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی (جواهیر سوکای) و پریرا (امیرحسین کریمی) بازی کردند. شجاع خلیل‌زاده مدافع سپاهان در دقیقه ۹۰ با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: به نتیجه کاری ندارم. قرار شده ما مربیان لال باشیم و در مورد داوری حرف نزنیم. کار‌شناسان داوری واقعیت‌ها را بگویند. حق ما باخت نبود. بالای ۸ خطا پشت محوطه جریمه گرفتیم. با این داوری اگر می‌بردیم دوستان قلم به دست چه تیترهایی می‌زدند؟ اگر ما پیروز می‌شدیم باز من مافیا می‌شدم.

امیر قلعه‌نویی مانند دیدار قبلی، درباره اظهارات نکونام صحبت کرد و گفت: یکماه ونیم دیگر همه چیز برای مردم مشخص می‌شود. آنهایی که اتهام زدند وضعیتشان یا در دادگاه انقلاب یا در دادگاه فوتبال مشخص می‌شود. تعجب می‌کنم چرا مطبوعات پیگیری نکردند.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: در تبریز بودم حسینیه درست کردم بروید بپرسید. باید بمانم تا آدم‌هایی که فساد اخلاقی دارند بروند. بروید معاون وقت بانک صادرات را بیاورید و کمک‌های خیریه‌ای که انجام دادیم را بگویند.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان هم گفت: با اینکه زود گل خوردیم، آنچه اهمیت دارد این است که دست از بازی نکشیدیم و نه تنها جبران کردیم، بلکه گل‌های بعدی را هم به ثمر رساندیم. شهاب گردان با عکس‌العمل سریع جلوی دو گل را گرفت. خلیل‌زاده نیز مجبور شد خطا کند. این موضوع را موجه می‌دانم، اگر خطا نمی‌کرد یک موقعیت گلزنی برای استقلال ایجاد می‌شد.

نتایج سایر بازی‌ها

ناکامی‌های سریالی مجید جلالی با سایپا ادامه یافت و این تیم با نمایشی ضعیف مقابل گسترش تبریز در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسید. به این ترتیب سایپا در سومین بازی پیاپی نیز نتوانست گل بزند. مجید ایوبی بازیکن سایپا در دقیقه ۷۷ با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

در ورزشگاه ثامن مشهد، پدیده و صبا قم به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. رضا عنایتی در دقیقه ۷۵ از روی نقطه پنالتی گل پدیده را به ثمر رساند.

پیش از این گل حسین بادامکی بازیکن صبا در موقعیت گلزنی قرار داشت که نتوانست استفاده کند و در حمله بعدی، مدافعان صبا مرتکب پنالتی شدند. در دقیقه ۹۷ احمد حسن‌زاده توانست برای صبا گل بزند و تیمش را از شکست نجات دهد.

در دیگر بازی همزمان، فولاد خوزستان در ورزشگاه اکباتان میهمان راه‌آهن بود. در این بازی که نیمه نخست آن با تساوی بدون گل خاتمه یافت، فولادی‌ها موفق شدند با تک گل سروش رفیعی در دقیقه ۷۹ هر سه امتیاز مسابقه را کسب کنند.

بازی پیکان و نفت مسجد سلیمان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا این دو تیم تازه وارد به لیگ بر‌تر نیز مثل سایپا با گذشت سه هفته از لیگ، هنوز گلی به ثمر نرسانده باشند.

در جدول رده‌بندی سپاهان ۹ امتیازی صدرنشین است و نتایج بازی‌های روز جمعه تاثیری در جایگاه این تیم نخواهد داشت. فولاد اهواز، استقلال تهران، پدیده مشهد و صبا قم هم در رده‌های بعدی هستند.

تیم آخر جدول، پرسپولیس تهران است که یک امتیاز اندوخته و اگر روز جمعه نتواند ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی از پیش رو بردارد، در همین جایگاه باقی خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG