لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۳

ستاره تکواندوی ایران: برای همیشه از ایران می‌روم


محمد باقری معتمد برنده تنها مدال تکواندوی ایران از المپیک لندن می‌گوید برای همیشه از ایران خواهد رفت، زیرا پس از رای ندادن به رییس فدراسیون در انتخابات تکواندو، با مشکلات زیادی مواجه شده است.

پس از شکست تیم ملی تکواندوی ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ مکزیک مقابل جمهوری آذربایجان با سرمربیگری رضا مهماندوست، سرمربیان ایرانی دو تیم به درگیری لفظی پرداختند. حالا تکواندوی ایران با حاشیه دیگری مواجه شده است.

تیم ملی ایران در سه وزن موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما در ۶۸ کیلوگرم با وجود سوابق درخشان قهرمانان ایرانی، این تیم به‌ دلیل مصدومیت بهنام اسبقی از دریافت سهمیه المپیک بازماند. محمد باقری معتمد نیز در همین وزن مبارزه می‌کند.

وزنی که پرافتخارترین دسته برای تکواندوی ایران در تاریخ المپیک‌هاست و در دوره‌های پیشین یک طلا، یک نقره و یک برنز توسط هادی ساعی و باقری معتمد نصیب ایران شده است.

محمد باقری معتمد در این باره به خبرگزاری فارس گفت: مصدومیت من و بهنام اسبقی هم‌زمان رخ داد. من تمریناتم را پس از عمل جراحی زودتر از اسبقی شروع کردم اما او به اردو دعوت شد و من با مدال نقره المپیک، نادیده گرفته شدم. آنهم توسط آقایانی که می‌گویند درهای تیم ملی به روی همه باز است.

او مسائل فنی را دلیل این امر نمی‌داند و در توضیح ماجرا می‌گوید: «در انتخابات سال ۹۲ فدراسیون تکواندو، بنده به سیدمحمد پولادگر رأی ندادم. وقتی با هادی ساعی با آن همه افتخارآفرینی آنطور برخورد کردند، دیگر چه انتظاری دارید که با من برخورد خوبی داشته باشد.»

با این حال، رییس فدراسیون تکواندو، رسانه‌ها را عامل اصلی مهاجرت ورزشکاران می‌داند. پولادگر به خبرگزاری ایسنا گفته: رسانه‌ها وقتی ناهنجاری را خوب جلوه می‌دهند و عرف جامعه را زیر پا می‌گذارند، این حق را برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند که چون امکانات در ایران کم است، حق دارند از ایران بروند.

او با انتقاد از مهاجرت ورزشکارات گفته: «ورزشکارانی که عرق ملی‌شان لغزش دارد تابعیت خود را تغییر می‌دهند. اگر بازیکنانی که تبعه دیگر کشورها می‌شوند را رصد کنیم می‌بینیم که توقعاتی بیش از اندازه دارند. سه بازیکن از ایران به یک باره رفتند. از ابتدا گفتم چون مجوز ندارند نمی‌توانند مسابقه دهند.»

محمد باقری معتمد با رد این ادعا گفت: گویا او فراموش کرده که خودش در انتخابی المپیک لندن، ساناز شهبازی را از آمریکا به ایران آورد. آیا پولادگر آن زمان از آمریکا رضایت‌نامه گرفته بود؟ متأسفانه برای پولادگر فقط مدال اهمیت دارد و زمانی که یک ورزشکار نتواند مدال کسب کند، بدترین شرایط را برای او رقم می‌زند.

باقری معتمد در ادامه یادآور شد: کمیته بین‌المللی المپیک برای چند قهرمان مبلغی را به‌ عنوان بورسیه ارسال کرد که بخش ناچیزی از سوی فدراسیون به‌ دست من رسید. این دلارها که به نام من آمده بود کجا رفته؟ چه کسی جای من رسید پول‌ را امضا کرده و آن را تحویل گرفته؟ از کمیته ملی المپیک و حراست وزارت ورزش خواهش می‌کنم پیگیری کنند.

برنده مدال نقره المپیک لندن درباره تصمیم خود برای مهاجرت گفت: یک دهه برای ایران مدال‌آوری کرده‌ و دین خود را به کشورم ادا کرده‌ام اما به دلیل کم لطفی پولادگر و اینگونه برخوردها دلسرد شده‌ام و به زودی کشورم را برای همیشه ترک خواهم کرد. می‌روم تا سرنوشتم را در کشور دیگری جستجو کنم.

آقای پولادگر این اظهارات ستاره تکواندوی ایران در المپیک لندن را غیر منصفانه خوانده و به ایسنا گفته: باقری معتمد حرف‌هایی زد که احساس کردم از زبان غریبه زده شده و این توقع را از او نداشتم. قرار نیست جلوی قهرمانان تا ابد فرش قرمز پهن کنیم.

XS
SM
MD
LG