لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۶

سانحه برخورد دو قطار در ایران قربانی گرفت


روزانه دست‌کم ۲۰ قطار از تهران راهی مشهد می‌شود (در تصویر نقشه راه‌آهن تهران-مشهد)
روزانه دست‌کم ۲۰ قطار از تهران راهی مشهد می‌شود (در تصویر نقشه راه‌آهن تهران-مشهد)
بر اثر برخورد یک قطار مسافربری که از تهران راهی مشهد بود با یک قطار باری متوقف شده در مسیر -به گزارش خبرگزاری ایرنا- دست کم ۲ نفر کشته و بین ۳۰ تا ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، قطار باری که در راه متوقف شده بود در محور سمنان به دامغان قرار داشت.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس از گفت‌وگوی خبرنگار خود با مسئولان در محل حادثه و «افزایش شمار کشته‌شدگان و مجروحان در مقایسه با آمار اولیه» خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری «ماموران امداد و نجات و نیروهای عملیاتی نهادهای امدادی تا کنون حدود هفت تا هشت کشته را از محل این سانحه بیرون کشیده‌اند و برآورد می‌شود این آمار به ۱۰ نفر برسد».

این سانحه در ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه پنج‌شنبه ۱۵ خرداد رخ داده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران گفته است «گروه‌های امدادرسان با استفاده از دستگاه‌های نجات و استفاده از تکنیک‌های نجات در حوادث ریلی، در حال بیرون آوردن مصدومان این سانحه از کوپه‌های چند واگن آسیب دیده هستند».

همین خبرگزاری از قول احمد طاهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، آمار اولیه مجروحان را ۵۰ تا ۶۰ نفر اعلام کرده است.

قطار باری محور سمنان به دامغان، حامل سوخت بوده، اما به گفته آقای طاهری به خبرگزاری مهر در هنگام تصادف خالی بوده است.

احمد طاهری نیمه‌شب گذشته به خبرگزاری مهر گفت که مسیر تردد قطارهای تهران-مشهد-تهران باز شده و رفت‌وآمد «به شکل عادی انجام می‌شود».

علت این حادثه هنوز مشخص نیست و مدیر روابط عمومی راه‌آهن ایران به خبرگزاری ایرنا گفته است که کمیسیونی در حال بررسی موضوع است.

تا سال گذشته بنا به اعلام معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن ایران، روزانه ۲۰ تا ۲۵ قطار از تهران به مشهد می‌رفت.
XS
SM
MD
LG