لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

برتری ایران مقابل ترینیداد و توباگو در آخرین بازی تدارکاتی


کی‌روش و بازیکنان تیم ملی در اردوی سائو پائولو
کی‌روش و بازیکنان تیم ملی در اردوی سائو پائولو
تیم ملی ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز رسمی جام جهانی، در سائوپائولو به مصاف ترینیداد و توباگو رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید.

این بازی با تصمیم کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ایران، بدون حضور تماشاگران برگزار شد و تلویزیون‌ها نیز اجازه پوشش تصویری بازی را نداشتند اما نمایندگان رسانه‌هایی از ایران، آرژانتین و برزیل برای پوشش خبری در ورزشگاه حضور داشتند.

گل‌های ایران توسط احسان حاج صفی در دقیقه ۴۶ و رضا قوچان‌‌نژاد در دقیقه ۵۵ به ثمر رسید. جواد نکونام هم یک پنالتی را در دقیقه ۵۰ از دست داد.

هفته گذشته تیم ملی آرژانتین در بوئنوس آیرس با نتیجه ۳ بر صفر بر ترینیداد و توباگو غلبه کرده بود. اگر پنالتی کاپیتان نکونام گل می‌شد، همان نتیجه در این بازی هم به ثبت می‌رسید.

در در دقیقه ۱۵ بازی خسرو حیدری از سمت راست توپ را برای قوچان‌نژاد ارسال کرد که تبدیل به گل نشد. در دقیقه ۲۵ با نفوذ دژاگه از سمت راست و دو نوبت متوالی ضربات سر نکونام و قوچان‌نژاد، دو فرصت دیگر گلزنی از دست رفت.

سه دقیقه بعد دروازه‌بان ترینیداد با دژاگه برخورد نسبتاً شدیدی داشت که پزشکان هر دو تیم در زمین مسابقه حضور یافتند و هیچکدام از دو بازیکن با مشکل جدی مواجه نشدند.

ترینیداد نیز چند موقعیت گلزنی در نیمه اول به دست آورد اما سرانجام ایران بود که به گل رسید.

اشکان دژاگه در دقیقه ۴۶ کرنر را از سمت راست ارسال کرد و توپ برگشتی، با پاس رو به عقب سید جلال حسینی به احسان حاج‌صفی رسید و او طبق اعلام سایت فدراسیون فوتبال، «با زیبایی هرچه تمام‌تر» توپ را در گوشه بالایی و سمت راست دروازه نشاند.

در دقیقه ۵۰ دیدار، داور به دلیل خطای مدافع تیم ملی ترینیداد بر روی اشکان دژاگه، نقطه پنالتی را نشان داد اما دروازه بان ترینیداد، ضربه نکونام را مهار کرد. مدت‌ها بود که تمام ضربات پنالتی نکونام در تیم ملی، باشگاه استقلال و باشگاه الکویت به هدف می‌نشست.

سایت فدراسیون فوتبال ایران در گزارش‌های پراکنده و کوتاهش که در امتداد مسابقه منتشر کرده، نحوه به ثمر رسیدن گل دوم را توضیح نداده است. مسئول روابط عمومی این فدراسیون در برزیل حضور دارد.

تیم ملی در نیمه اول با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به میدان رفت.

با حضور کامل حقیقی در زمین مشخص شد که به احتمال فراوان، او سنگربان اصلی ایران در برابر نیجریه خواهد بود. در نیمه دوم ماهینی به جای پولادی در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت. مسعود شجاعی هم در میانه میدان به جای دژاگه به زمین آمد.
شناخت دقیقی از تیم، مردم و فرهنگ غنی ایران پیدا کردم و متوجه این موضوع شدم که خیلی نکات مشترک بین ایران و برزیل وجود دارد. ملت برزیل هم در چند سال گذشته با مشکلات رو به رو بوده اما مانند ملت ایران هیچ‌وقت قطع امید نکرده و مبارزه جویانه برای رسیدن به هدفش تلاش کرده است.
برونو
علیرضا جهانبخش به جای حیدری در سمت راست بازی کرد. کریم انصاری‌فرد هم به جای قوچان نژاد وارد میدان شد.

رضا حقیقی به جای نکونام و قاسم حدادی‌فر هم به جای تیموریان به میدان رفتند تا هر شش تعویض ایران انجام شده باشد. داوران برزیلی این دیدار را قضاوت کردند.

برونو از اعضای کادر فنی تیم ملی ایران گفته است: احتیاج داریم که بازی اول را خوب شروع کنیم تا بتوانیم رویاهای خود را زنده نگه داریم و به مرحله بعد صعود کنیم. بازیکنان ما می‌توانند موفق شوند زیرا این تیم قلب بزرگی دارد.

به گزارش فدراسیون فوتبال، برونو که برزیلی است درباره همکاری با تیم ایران گفت: شناخت دقیقی از تیم، مردم و فرهنگ غنی ایران پیدا کردم و متوجه این موضوع شدم که خیلی نکات مشترک بین ایران و برزیل وجود دارد. ملت برزیل هم در چند سال گذشته با مشکلات رو به رو بوده اما مانند ملت ایران هیچ‌وقت قطع امید نکرده و مبارزه جویانه برای رسیدن به هدفش تلاش کرده است.

کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی هم گفته: کمپی که ایران در آن حضور دارد یکی از سه کمپ برتر این کشور است. حضور ما در این کمپ به این دلیل است که کی‌روش زودتر به برزیل آمده و توانسته بود این کمپ را زودتر از سایر رقبا برای ما در نظر بگیرد. تمرینات خوبی را انجام می دهیم و همه چیز ایده آل است. آرژانتین به سختی توانست ترینیداد را شکست دهد و خیلی سخت جلوی این تیم بازی کرد. آمده‌ایم از حیثیت کشورمان دفاع کنیم. ما برای عکس گرفتن با ستارگان این تیم بازی نمی‌کنیم.
XS
SM
MD
LG