لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۵

انتخابی ریو ۲۰۱۶: تیم والیبال ایران کانادا را شکست داد


تیم ملی والیبال ایران، نهم خرداد ماه، در حالی‌که در دو ست اول از تیم ملی کانادا شکست خورده بود، موفق شد در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲، دومین پیروزی خود را در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ به دست آورد.

تیی ملی ایران که روز گذشته نیز استرالیا را ۳ بر صفر شکست داده بود در جدول رقابت‌های بازی‌های انتخاباتی ریو ۲۰۱۶ با پنج امتیاز در صدر قرار دارد. فرانسه، ژاپن و لهستان در رده‌های بعدی قرار دارند؛ البته هر سه تیم دیگر تنها یک بازی انجام داده‌اند.

تیم ایران دو ست اول بازی را با ۲۹ و ۲۵ امتیاز به کانادا واگذار کرد، اما در سه ست بعدی توانست با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی برسد.

در این بازی میلاد عبادی‌پور مجموعا ۲۶ امتیاز برای ایران کسب کرد. گوین اشمیت کانادایی نیز با ۲۷ امیتاز در صدر قرار داشت.

بازی روز یک‌شنبه با کانادا، سومین دیدار این دو تیم در تاریخ است و بازی قبلی دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۵ با نتیجه ۳ بر صفر به سود کانادا به پایان رسیده بود.

کانادا یک روز پیش از بازی با ایران با تیم لهستان بازی کرده بود که در آن نیز ۳ بر ۲ شکست خورده بود.

خوان سیلچو، کمک‌مربی ایران، پیش از بازی با کانادا گفته بود این تیم «از نظر دفاع میانی و سرویس شباهت‌هایی به استرالیا دارد.»

کانادا آخرین باز در سال ۱۹۹۲ به المپیک راه یافته است.

روز دوشنبه تیم‌ها استراحت خواهند داشت و روز سه‌شنبه ایران در برابر فرانسه، قهرمان لیگ ۲۰۱۵، می‌ایستد. تیم ملی ایران در دو دیدار تدارکاتی پیشین از فرانسه شکست خورده‌است.

در رده‌بندی والیبال مردان بزرگ‌سال فدراسیون جهانی والیبال، ایران در رده هشتم و کانادا در رده دهم قرار دارند.

XS
SM
MD
LG