لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

سومین شکست پیاپی تیم ملی والیبال ایران


تصویر آرشیوی از بازی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
تصویر آرشیوی از بازی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ به مصاف لهستان رفت و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد. ایران در دو بازی پیشین با همین نتیجه مغلوب آمریکا شده بود.

لهستان با این برتری، هشت امتیازی شد و به صدر جدول رسید. آمریکا پیش از بازی با روسیه شش امتیاز اندوخته و در رده دوم است. روسیه یک امتیاز دارد، ایران نیز بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

اسلوبودان کواچ در مسابقه با لهستان از ترکیب سعید معروف، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، سامان فائزی، امیر غفور و محمد موسوی استفاده کرد.

در ست اول، شاگردان آنتیگا که از حمایت پرشور هواداران‌شان برخوردار بودند، ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند. لهستان پیش از بازی با ایران، میزبان روسیه بود و در دو دیدار متوالی از سد این تیم گذشت تا پنج امتیاز کسب کند.

در ست دوم جدال ایران و لهستان، دو تیم تا چهاردهمین امتیاز، پایاپای پیش می‌رفتند اما لهستانی‌ها مجدداً با دریافت‌ها و سرویس‌های موفق، اختلاف را افزایش دادند و ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسیدند.

در ست سوم، صنوبر و معنوی‌نژاد بازیکنان تازه وارد تیم ملی درخشیدند و درخواست وقت استراحت سرمربی لهستان هم مانع از شکست تیمش در این گیم نشد. ایران ۲۵ بر ۲۱ توانست یک گیم از میزبان بگیرد.

در ست چهارم با وجود اینکه لهستان برتری چشمگیری داشت، ایران موفق شد فاصله را کاهش دهد و دو تیم در امتیاز ۲۴ نیز مساوی شدند. در نهایت لهستانی‌ها ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسیدند تا هر سه امتیاز مسابقه را کسب کنند.

در این مسابقه شهرام محمودی با کسب ۱۶ پرامتیازترین بازیکن ایران بود و پس از او امیر غفور با ۸ امتیاز قرار گرفت.

محمودی که برادر بزرگترش بهنام هم بازیکن تیم ملی بود، در پایان بازی به خبرنگاران گفت: در دو ست آخر فوق‌العاده بازی کردیم. در ست اول و دوم نیز بد نبودیم و از مسابقه با آمریکا بهتر ظاهر شدیم.

محمودی تاکید کرد: «متاسفانه نتیجه نهایی خوب نشد و مغلوب حریف شدیم. تلاش زیادی کردیم که مسابقه را به ست پنجم بکشانیم اما نتوانستیم. امیدوارم در مسابقه دوم با لهستان جبران کنیم تا شادی را به دل مردم ایران بیاوریم.»

ستاره زمین در مصاف دو نماینده قدرتمند والیبال از آسیا و اروپا، بارتوش کورک بود که هرگاه اراده کرد، توپ را به زمین ایران رساند. او با کسب ۲۹ امتیاز که آماری جالب توجه است، به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

فرهاد ظریف پس از پایان دیدار گفت: مقابل قهرمان جهان بازی کردیم که از امتیاز میزبانی نیز بهره می‌برد. از ست سوم به بعد خیلی بهتر شدیم، در ست چهارم نیز با بدشانسی باختیم. موقعیت برد داشتیم اما از دست رفت.

لیبروی تیم ملی والیبال ایران یادآور شد: فکر می‌کنم مردم از بازی ما راضی هستند، چون تمام تلاش خودمان را کردیم. برد و باخت بخشی از مسابقه والیبال است.

ایران شنبه در دومین بازی‌اش مقابل لهستان، برای کسب نخستین امتیاز در لیگ جهانی ۲۰۱۵ به میدان خواهد رفت. عدم کسب امتیاز در بازی بعدی، ممکن است رویای صعود را برای همبازیان سعید معروف، نقش بر آب کند.

رادیو تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده با توجه به همزمانی این مسابقه با فینال لیگ قهرمانان اروپا، بازی والیبال از شبکه یک و شبکه ورزش پخش خواهد شد تا شبکه سوم سیما به پخش دیدار فوتبال بپردازد.

سایت فدراسیون والیبال ایران به نقل از ناظر فدراسیون جهانی والیبال نوشته است: تیم ایران اسب سیاه آسیاست و باعث افتخار است که یک آسیایی چنین می‌درخشد.
خانم هویدی ماندی که اهل مصر است، یادآور شد: شاهد پیشرفت بی نظیر ایران بوده‌ام. باعث غرور است که ایران سطح والیبال خود را در جهان ارتقا بخشیده است. در خصوص بازی با لهستان هم باید بگویم ایران تازه از آمریکا آمده و سفر طولانی آنها را خسته کرده، اما به اعتقاد من ایران جنگنده است.

XS
SM
MD
LG