لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۷

هواپیمایی زاگرس: قصد داریم ۲۰ فروند امبرائر نو بخریم


یکی از تولیدات امبرائر
یکی از تولیدات امبرائر

شرکت هواپیمایی زاگرس می‌گوید در پی «هفته‌ها و ماه‌های گذشته» مذاکراتی با شرکت برزیلی امبرائر انجام داده و توافق اولیه برای وارد کردن ۲۰ فروند هواپیما با ۱۳۵ سرنشین ظرفیت، به دست آمده است.

به گفته این شرکت نهایی شدن واردات به «چراغ سبز آمریکا احتیاج دارد».

شرکت هواپیمایی زاگرس در منطقه آزاد اروند ثبت شده و علاوه بر پروازهای داخلی، به برخی مقاصد خارجی نزدیک نیز برنامه پروازی دارد. این شرکت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

به گزارش ۱۷ اسفند ماه خبرگزاری ایسنا، هوشنگ صدیق، مدیرعامل هواپیمایی زاگرس، می‌گوید این شرکت توان خرید این ۲۰ فروند هواپیما را دارد و «تفاهم اولیه‌ای» انجام شده و نماینده این شرکت برای فراهم کردن مقدمات نهایی کار به برزیل رفته است.

آقای صدیق می‌گوید هوایپماهایی که قرار است خریداری شوند، همگی نو هستند. بپیشنهاد این شرکت تامین۱۰ درصد از هزینه‌ها و ۹۰ درصد مابقی به صورت فاینانس، از طرف شرکت سازنده است. مشخص نیست شرکت برزیلی با این پیشنهاد موافقت کرده است یا نه.

آقای صدیق در عین حال در بخش دیگری از سخنان خود افزوده «وارد شدن نهایی هواپیماها به چراغ سبز آمریکا احتیاج دارد» و ابراز امیدواری کرده است «در آینده نزدیک با نهایی شدن تمام مقدمات، کار برای وارد کردن این هواپیماها نهایی شود».

به تازگی یکی از دستیاران رئیس‌جمهوری برزیل از تمایل ایران برای خرید ۵۰ هواپیما از آن کشور خبر داده بود.

این مقام برزیلی نام شرکت یا شرکت‌هایی که برای خرید هواپیما ابراز تمایل کرده بودند را نگفته بود، اما مذاکرات در این مورد به سفر ماه اکتبر هیئتی از آن کشور به تهران باز می‌گردد.

وزیر تجارت برزیل ماه پیش به خبرگزاری رویترز گفته بود آن کشور حاضر به دریافت یورو از ایران، به جای دلار آمریکا است، تا مشکلات احتمالی تحریم‌های باقی‌مانده ایالات متحده گریبانگیر مبادلات نشود.

ایران در حال حاضر قراردادی برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما با ایرباس بسته و قرار است از شرکت فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر نیز ۴۰ فروند هواپیما برای ناوگان سبک تجاری خود بخرد. در عین حال شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز تائید کرده که از دولت آمریکا برای فعالیت تجاری با تهران چراغ سبز گرفته‌است.

امبرائر در زمینه تولید هواپیماهای غیر پهن‌پیکر، پس از بوئینگ و ایرباس قرار دارد و رقیب اصلی‌اش در جهان شرکت بمباردیر کانادا است.

XS
SM
MD
LG