لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

نماینده اصولگرای مجلس: گشت ارشاد موتوری اخلال در قانون است


رمضان شجاعی کیاسری، از نمایندگان اصولگرای مجلس ایران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، گفته است اگر طرح گشت ارشاد موتوری از سوی گروه «انصار حزب‌الله» پیش آید «قطعا نوعی هرج و مرج و مداخله در کار قانون است».

آقای شجاعی کیاسری، ۲۴ تیر ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا تاکید کرده است که آنچه در ایران «امر به معروف و نهی از منکر» خوانده می‌شود، باید «طی یک روند قانوی و توسط دستگاه‌های مرتبط و طبق موازین قانونی» انجام شود.

او از احترام برای «انصار حزب‌الله» سخن گفته ولی افزوده است «اجرای قانون محترم‌تر و نیاز امروز جامعه است».

انصار حزب‌الله که از تشکل‌های سیاسی رادیکال در جمهوری اسلامی است، ۱۷ تیر ماه از ادامه فعالیت گشت‌های سیار موتوری در راستای «امر به معروف و نهی از منکر» خبر داده بود.

دبیر کل این گروه گفته بود از اول تیر ماه فعالیت‌های آن در پارک‌ها، مراکز خرید و معابر آغاز شده است.

«امر به معروف و نهی از منکر» به طور عمومی به موضوع برخورد با شهروندان ایرانی در مواردی مانند نوع پوشش آنها باز می‌گردد.

انتقاد یک نماینده اصولگرای مجلس ایران به بازگشت گشت‌های موتوری گروه انصار حزب‌الله در حالی است که روزنامه سیاست روز، که از نشریات اصولگرا به شمار می‌رود نیز از اقدامات این گروه یا به‌کارگیری زور برای حجاب اجباری انتقاد کرده است.

روزنامه سیاست روز در سرمقاله روز سه‌شنبه خود در اقدامی کم‌سابقه با انتشار انتقادها تاکید کرده بود که «کثیری» از نسل جوانان امروز ایران «نه تنها اعتقادی به رعایت حجاب ندارند بلکه بخشی از آنان از سر اعتراض به وضعیت موجود، بر بی‌حجابی اصرار هم دارند.»

علی‌اکبر ناطق نوری از سیاستمداران محافظه‌کار ارشد از دیگر کسانی است که از برخوردها با جوانان ایرانی در مورد نوع پوشش آنها انتقاد کرده و گفته است «بدحجابی» نوعی اعتراض به حکومت است.

در ایران هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما، گشت‌های گوناگونی مشغول رسیدگی به پوشش شهرندان می‌شوند و افرادی نیز در مواردی بازداشت می‌شوند.

XS
SM
MD
LG