لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۲۱

تلویزیون دولتی عراق می‌گوید «فرد شماره دو داعش» کشته شده‌است


نیروهای پلیس فدرال عراق در حال نبرد با نفرات داعش در محله قدیمی شهر موصل
نیروهای پلیس فدرال عراق در حال نبرد با نفرات داعش در محله قدیمی شهر موصل

تلویزیون دولتی عراق می‌گوید فرد شماره دو در دستگاه رهبری گروه موسوم به حکومت اسلامی در جریان حمله هوایی در نزدیکی مرز سوریه کشته شده‌است.

شبکه دولتی عراق، ۱۲ فروردین ماه به نقل از یک «گزارش اطلاعاتی» می‌گوید ایاد الجمیلی، که گفته می‌شود «معاون ابوبکر بغدادی»، رهبر «حکومت اسلامی» است، همراه «شماری دیگر از فرماندهان داعش» در مرز عراق و سوریه کشته شده‌است.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

گزارش تلویزیون دولتی عراق می‌افزاید که این افراد در جریان حمله هوایی ارتش عراق در منطقه القائم هدف قرار گرفته‌اند. القائم شهری در استان انبار در مرز همسایه غربی عراق و در ۴۰۰ کیلومتری بغداد است.

گزارش منتشر شده ایاد جمیلی را «وزیر جنگ» گروه داعش توصیف کرده‌است.

پیش از گزارش‌هایی در مورد کشته‌شده یکی دیگر از فرماندهان ارشد داعش منتشر شده بود که از او نیز با عنوان «وزیر جنگ» گروه موسوم به حکومت اسلامی نام برده می‌شود؛ آن فرد معروف به عمر شیشانی (چچنی) بود و مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، اسفند ماه گذشته گفته بودند نزدیک شهر شداده در استان حسکه‌ی سوریه، هدف قرار گرفته است. ←​بیشتر بخوانید

گزارش تازه تلویزیون دولتی عراق، تاریخ «حمله‌ای» که از آن سخن به‌میان آمده را مشخص نکرده‌است. مقام‌های رسمی ایالات متحده هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

نیروهای ارتش عراق، پیش‌مرگه‌ها کـُرد آن کشور و نیز شبه‌نظامیان حامی بغداد، با کمک ائتلافی به رهبری ایالات متحده از مهر ماه گذشته، عملیاتی را برای بازپس‌گیری موصل، مهم‌ترین شهر عراق که که در تصرف داعش است، آغاز کردند. این عملیات در حال حاضر متمرکز بر مناطق غربی شهر است.

موصل همان شهری‌ست که فرد موسوم به ابوبکر بغدادی در در جریان پیشروی‌های عمده گروه تحت رهبری‌اش در سال ۲۰۱۴، در آن اعلام خلافت کرد.

نام اصلی رهبر «داعش» ابراهیم عواد ابراهیم علی محمد البدری‌ است. او زاده سال ۱۹۷۱ (۴۶ ساله)، احتمالا در نزدیکی سامرا در عراق است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده، در آغاز فروردین ماه گفته بود بغدادی «حتما در آینده» کشته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG