لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۶

ائتلاف ۲۶ حمله در عراق و سوریه علیه «داعش» انجام داد


در پی کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد «حکومت اسلامی»، ائتلاف به رهبری آمریکا به حملات هوایی خود علیه این گروه در عراق و سوریه ادامه داده و طی یک روز گذشته ۲۶ موضع در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌است.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه، هفتم فروردین ماه، گفته چهار حمله هوایی در منطقه «عین‌عیسی» و «مرعا» در سوریه انجام شده‌است.

پنتاگون در بیانیه‌ای گفته است در خاک عراق نیز حملات هوایی ائتلاف با حمایت توپخانه یا هواپیماهای بدون سرنشین ۲۲ مورد بوده است که مواضعی در نزدیکی فلوجه، موصل یا سنجار را هدف قرار داده‌است.

نیروهای عراقی در حال حاضر مشغول نبرد علیه شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» برای بازپس‌گیری موصل هستند.

حملات اخیر در حالی انجام شده‌، که وزیر دفاع ایالات متحده از کشته‌شدن یکی از فرماندهان و چند مقام ارشد گروه موسوم به «حکومت اسلامی» خبر داده و گفته است آمریکا «به طور هدفمند در حال نابودی کابینه دولت اسلامی در عراق و شام» است.

خبرگزاری فرانسه، هفتم فروردین ماه، در گزارشی گفته‌است نیروهای «حکومت اسلامی» همچنان در حال عقب‌نشینی از مواضع خود در عراق و سوریه هستند. این موضوع از سوی دیگر نگرانی‌هایی را در مورد حملات تروریستی در دیگر نقاط جهان به‌ وجود آورده‌است.

حملات اخیر علیه «داعش» پس از آن انجام شده که این گروه مسئولیت انفجارهای مرگبار بروکسل را با ۳۱ کشته بر عهده گرفت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد ضدتروریسم آن کشور نقل کرده است که «هر چه از اراضی اشغالی حکومت اسلامی در سوریه کاسته شود، حملات آنها (در خارج) افزایش پیدا می‌کند».

از ژانویه ۲۰۱۵ تا کنون، حکومت اسلامی مواضع خود را در مناطقی مانند کوبانی یا تکریت از دست داده است. این گروه تحت حملات شدیدی در پالمیرا (سوریه) و موصل (عراق) قرار دارد.

ارتش دولتی سوریه با حمایت هوایی نیروهای روسیه موفق شده‌ به داخل پالمیرا نفوذ کند و گزارش‌ها از «گسترش» عملیات رزمی نیروهای آمریکایی در حمایت از ارتش عراق و شبه‌نظامیان متحد دولت بغداد، در پیشروی به سوی موصل، حکایت دارد.

XS
SM
MD
LG