لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

اسرائیل به موشک پرتاب شده از غره با چند توپ پاسخ داد


هر دو طرف می‌گویند در این تبادل آتش کسی آسیب ندیده است
هر دو طرف می‌گویند در این تبادل آتش کسی آسیب ندیده است

توپخانه ارتش اسرائیل شب پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت، در پاسخ به آنچه شلیک دست‌کم یک موشک از سوی شبه‌نظامیان فلسطینی در باریکه غزه اعلام شده، چند گلوله توپ به منطقه بیت‌حانون شلیک کرد.

خبرگزاری آلمان از قول مقام‌های امنیتی در غزه نقل کرده است که انفجارهایی در آن منطقه صورت گرفته، اما «جایی آسیب ندیده است».

وزارت بهداشت باریکه غزه نیز در بیانیه‌ای گفته کسی در پی این حملات آسیب ندیده است.

پیشتر ارتش اسرائیل گفته بود موشکی از شمال غزه به سوی خاک آن کشور پرتاب شده است.

بنا بر گزارش‌ها این موشک نیز خسارات یا تلفاتی نداشته است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از قول منبعی در سازمان اطلاعات اسرائیل می‌گوید هدف از توپ‌های شلیک‌شده از اسرائیل، محل پرتاب راکت در غزه بوده است.

به گفته این منبع از نظر سرویس‌های اطلاعاتی آن کشور، حماس مسئول این موشک‌پرانی است. و انتظار می‌رود به حفظ آرامش در منطقه تحت کنترل خود وفادار بماند.

خبرگزاری آلمان از قول اسماعیل رضوان، یک مقام ارشد حماس، می‌گوید جناح‌های فلسطینی در آن باریکه به آتش‌بس موجود پایبند هستند و این گروه از جریان پرتاب موشک بی‌اطلاع است.

اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در باریکه غزه در پی نبردی ۵۰ روزه در سال گذشته، در نهایت با آتش‌بسی که در حال حاضر برقرار است، موافقت کردند. هر چند پس از برقراری آتش‌بس موشک‌پرانی‌ها و حملات راکتی جسته و گریخته‌ای انجام شده است.

در نبرد ۵۰ روزه غزه نزدیک به ۲۲۰۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند که اکثر آنها غیرنظامی بودند. در طرف اسرائیل نیز ۷۳ نفر جان خود را از دست دادند که به جز ۶ نفر مابقی سرباز ارتش آن کشور بودند.

XS
SM
MD
LG