لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

۳۵ کشته؛ آخرین تلفات انفجار بمب در کابل


دود ناشی از انفجار از ساختمانی در کابل دیده می‌شود
دود ناشی از انفجار از ساختمانی در کابل دیده می‌شود

خبرگزاری رویترز خبر داد که گروه طالبان مسئولیت انفجار در غرب کابل، پایتخت افغانستان،‌ را که دست کم ۳۵ کشته بر جای گذاشت،‌ بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش‌ها، ۴۰ تن نیز زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در غرب پایتخت افغانستان، ۴۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

بنا به گفته مقام‌های دولتی افغانستان به‌نظر می‌رسد حمله روز دوشنبه، دوم مرداد ماه، مینی‌بوس یا اتوبوسی از کارمندان وزارت معادن افغانستان را، در ساعت هفت صبح، در اوج رفت‌وآمدهای صبح‌گاهی، هدف قرار داده‌است.

یک مقام امدادی به خبرگزاری آلمان گفت خودروی حامل کارمندان دولت از بین رفته و به‌همین دلیل هنوز شمار دقیق زخمی‌ها مشخص نیست.

بنا بر گزارش‌ها دست‌کم سه خودرو و ۱۵ مغازه در اطراف محل انفجار «تخریب شده‌اند».

انفجار در نزدیکی خانه محمد محقق، معاون دوم رئیس امور اجرایی دولت افغانستان، رخ داده‌است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، به رادیو آزادی -بخش دری رادیو اروپای آزاد- گفت: در حال حاضر، هدف این حمله مشخص نیست. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته‌است. رادیو آزادی گزارش داد که انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده‌است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش اولیه خود به نقل از یک مقام دولتی گفته بود تمامی کشته و زخمی‌های شناسایی‌شده در ساعت‌های آغازین صبح، غیرنظامی بودند.

غرب کابل محل سکونت شماری از رهبران و چهره‌های سیاسی و مذهیی افغانستان است و پیش‌تر نیز حملاتی در آن رخ داده بود. از جمله یک حمله انتحاری در ماه گذشته که در پی آن رمضان حسین‌زاده، از روحانیون شناخته‌شده شیعه و هزاره افغانستان، کشته شد. آقای محقق، معاون دوم عبدالله عبدالله نیز هزاره است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تعداد غیرنظامیانی که در پی خشونت ها در افغانستان در نیمه نخست سال جاری میلادی کشته شده اند، به بیش از ۱۶۰۰ تن رسیده است.

XS
SM
MD
LG