لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۶

کانون پرورش فکری در خیابان حجاب تهران آتش گرفت


مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان ایران در خیابان حجاب تهران، بعد از ظهر روز بیستم اسفند ماه دچار آتش‌سوزی «گسترده» شد، اما بنا بر گزارش‌ها به کسی آسیب نرسیده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از قول جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، می‌گوید به دلیل گستردگی آتش‌سوزی «شش ایستگاه» همراه تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

او شمار آتش‌نشان‌هایی که به کانون پرورش فکری اعزام شدند را سی نفر اعلام کرده و گفت پس از حضور آنها شعله‌ها در حال سرایت به طبقات بالایی ساختمان بود.

دلیل این آتش‌سوزی هنوز اعلام نشده، ولی گفته شده محل آغاز حریق زیرزمین این ساختمان بود.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران سه کارگر که در محل گیر افتاده بودند نجان پیدا کردند. به گفته او به کسی در این حادثه آسیبی نرسیده و در زمان وقوع آتش‌سوزی نیز «کودکان و نوجوانان در محل حضور نداشتند».

مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری که در بخش شرق پارک لاله در خیابان حجاب واقع است، بر تولید محصولات فرهنگی و هنری برای کودکان، نوجوانان، مربیان و کسانی که کارشان تولید محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است، متمرکز است.

ساختمان این مرکز از معماری ویژه‌ای بهره می‌برد که در وب‌سایت آن اینگونه توصیف شده است: «در طراحی داخلی این مجموعه خطوط اصلی معماری ایران دیده می‌شود؛ مراکز تجاری و خدماتی به صورت راسته بازار و چهار سوق قرار دارد…».

این مرکز در خیابان حجاب تهران، در عین حال نگارخانه‌های هنرهای تجسمی، مکان نمایش فیلم و غرفه‌های لوازم فکری، آموزشی و کمک‌آموزشی و کتاب را نیز در بر می‌گیرد.

در خبرهای اولیه از آتش‌سوزی مشخص نیست آسیب وارد شده به کل ساختمان تا چه اندازه‌ای است.

خبرگزاری ایرنا نیز از قول سخنگوی آتش‌نشانی تهران «خسارت و علت حادثه را موکول به نتیجه بررسی کارشناسی» کرده است.
XS
SM
MD
LG