لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

سانحه هوایی در لائوس؛ «خبری از نجات‌یافتگان نیست»


ای تی آر ۷۲ - ۵۰۰ هواپیمایی‌ست که سقوط کرده. در این تصویر یک فروند از این مدل هواپیما متعلق به «لائو ایرلاینز» در شهری در شمال لائوس در دو سال پیش دیده می‌شود.
ای تی آر ۷۲ - ۵۰۰ هواپیمایی‌ست که سقوط کرده. در این تصویر یک فروند از این مدل هواپیما متعلق به «لائو ایرلاینز» در شهری در شمال لائوس در دو سال پیش دیده می‌شود.
یک فروند هواپیمای خط هوایی «لائو» عصر ۲۴ مهرماه در جنوب لائوس به رودخانه «مکونگ» سقوط کرد؛ در میان مسافران شهروندان کشورهای گوناگون حضور داشتند و بنا به گفته وزارت امور همگانی آن کشور خبری از نجات‌یافتگان احتمالی وجود ندارد.

این هواپیما که از وینتیان، پایتخت، عازم منطقه‌ای توریستی در جنوب لائوس بود، پیش از آنکه موفق به فرود در فرودگاه مقصد در «پاکس» شود، دچار سانحه شد.

هواپیمای سانحه‌دیده دست‌کم ۴۴ مسافر و پنج خدمه داشته است و تا کنون حضور شهروندان چینی، استرالیایی و کانادایی در آن تائید شده است. اما علاوه بر آنها گفته می‌شود شهروندانی از کره جنوبی، آمریکا، فرانسه، تایوان و ویتنام نیز حضور داشته‌اند.

لائوس از جمله کشورهایی در جنوب شرق آسیاست که هر ساله پذیرای گروه بزرکی از جهانگردان، به‌ویژه کسانی‌ست که به اصطلاح به آنها «بک‌پکرها» یا «کوله‌به‌دوش‌ها» می‌گویند.

«لائو ایرلاینز» با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان این حادثه گفته است شرایط آب‌وهوایی در هنگام پرواز و فرود این هواپیما بسیار بد بوده است.

چند روز است گردبادها و طوفان‌های مختلفی در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا وزیدن گرفته‌اند. تنها چند روز پیش از این حادثه، شدیدترین گردباد ده سال گذشته شرق شبه‌قاره هند را درنوردید و در این روزها به مناطق جنوب‌شرقی در تایلند و لائوس رسیده است.

یک شاهد به خبرگزاری چینی شین‌هوا گفته است نوک هواپیما، درست پیش از آنکه فرود بیاید، به دلیل وزش باد شدید از کنترل خارج شد و همین موضوع هواپیما را به‌طور کلی از مسیر باند فرود منحرف کرد.

گروه‌های نجات به منطقه اعزام شده‌اند، هر چند فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده از رودخانه مکونگ و مناطق اطراف آن نشان می‌دهد شرایط آب‌وهوایی همچنان بد است.
XS
SM
MD
LG