لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۳

حملات انتحاری در لبنان شماری کشته برجای گذاشت


بنا بر گزارش‌ها، سه تا چهار مهاجم انتحاری با منفجر کردن خود در روستایی در مرز لبنان با سوریه، دست‌کم ۶ نفر را کشته و ۱۹ نفر را زخمی کردند.

حملات در ساعت ۴ صبح هفتم تیر ماه به وقت محلی در روستای القاع رخ داده‌است. منطقه‌ای که عمده ساکنان آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی می‌گوید دست‌کم سه سرباز لبنانی نیز در میان زخمی‌شدگان هستند.

روستای قاع تنها چند کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد.

خبرگزاری فرانسه شمار انتحاری‌کنندگان را سه نفر عنوان کرده‌است.

این خبرگزاری شمار کشته‌شدگان را پنج و زخمی‌شدگان را ۱۵ نفر گزارش کرده است.

هنوز مشخص نیست چه گروهی این حملات را برنامه‌ریزی کرده‌است.

حملات انتحاری اخیر دو هفته پس از انفجارها در برابر ساختمان‌های بانک‌های لبنان و المهجر در مرکز بیروت صورت می‌گیرند. در آن انفجارها کسی کشته نشد. یکی از بانک‌هایی که هدف قرار گرفت در میان موسسان مالی لبنان است که تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان را اجرا می‌کند.

در آبان ماه گذشته دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت، به کشته ‌شدن ده‌ها نفر انجامید و ۲۴۰ زخمی برجای گذاشت. گروه حکومت اسلامی مسئولیت آن حملات را بر عهده گرفت.

پیشتر نیز برخی دیگر حملات انتحاری در شهرهای دیگر مانند طرابلس کشته و زخمی برجای گذاشته و بر نگرانی‌ها از افزایش احتمالی تنش‌های قومی دامن زده‌است.

لبنان در همسایگی سوریه، در عین حال میزبان شمار زیادی از پناهجویان سوری‌ست.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه، طی پنج سال گذشته، مناطق مرزی دو کشور نیز دستخوش تنش‌هایی بوده، هدف حملات موشکی قرار گرفته و ارتش لبنان علیه گروه‌های افراطی در آن اقداماتی انجام داده‌است.​

XS
SM
MD
LG