لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد

حملات لندن؛ پلیس بریتانیا می‌گوید سه مهاجم کشته شده‌اند

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند.

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند. این حملات چهار روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند. دو هفته پیش نیز در جریان حمله انتحاری در جریان کسنرت آریانا گرانده در منچستر، دیگر شهر بریتانیا، ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، اندکی پس از وقوع حملات گفته بود آن‌ها به‌صورت بالقوه به‌عنوان تروریستی برآورد می‌شوند. این حملات چهار روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند. رهبر احزاب کارگر و لیبرال بریتانیا، که در انتخابات هشتم ژوئن به رقابت با حزب محافظه‌کار حاکم می‌پردازند حملات لندن را محکوم کرده‌اند. وقایع اخیر ساعت ۱۰ شب ۱۳ خرداد رخ داده‌است.

پلیس بریتانیا می‌گوید حملات شنبه‌شب در «لاندن بریج» و «بارو»، بازاری در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند؛ طی ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است. حمله‌ای نیز در «بارو مارکت» رخ داده‌است.

علاوه بر این دو واقعه، حمله سومی نیز در منطقه «واکسال» لندن رخ داده بود، اما پلیس می‌گوید آن واقعه یک «چاقوکشی» بوده و تروریستی نیست.

بیشتر بخوانید

XS
SM
MD
LG