لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد

حملات لندن؛ پلیس بریتانیا می‌گوید سه مهاجم کشته شده‌اند

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند.

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند. این حملات چهار روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند. دو هفته پیش نیز در جریان حمله انتحاری در جریان کسنرت آریانا گرانده در منچستر، دیگر شهر بریتانیا، ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

پلیس بریتانیا می‌گوید حملات شنبه‌شب در «لاندن بریج» و «بارو»، بازاری در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند؛ طی ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است. حمله‌ای نیز در «بارو مارکت» رخ داده‌است.

علاوه بر این دو واقعه، حمله سومی نیز در منطقه «واکسال» لندن رخ داده بود، اما پلیس می‌گوید آن واقعه یک «چاقوکشی» بوده و تروریستی نیست.

بیشتر بخوانید

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، اندکی پس از وقوع حملات گفته بود آن‌ها به‌صورت بالقوه به‌عنوان تروریستی برآورد می‌شوند. این حملات چهار روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند. رهبر احزاب کارگر و لیبرال بریتانیا، که در انتخابات هشتم ژوئن به رقابت با حزب محافظه‌کار حاکم می‌پردازند حملات لندن را محکوم کرده‌اند. وقایع اخیر ساعت ۱۰ شب ۱۳ خرداد رخ داده‌است.

در حال حاضر احتمال می‌رود تا هفت نفر در جریان حمله یک خودرو و زیر گرفتن عابرین بر «لاندن بریج» جان خود را از دست داده باشند. روزنامه «سان» می‌گوید «دو نفر مهاجمان با شلیک پلیس کشته شده‌اند».

روزنامه بریتانیایی سان می‌گوید «پنج نفر» در وانتی بودند که مردم را زیر گرفته: «مهاجمان سپس با چاقو به مردم در بارها و رستوران‌ها «بارو مارکت» حمله‌ور شده‌اند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از حملات لندن، در حساب کاربری خود در توئیتر خود اعلام کرد ایالات متحده در رابطه با حوادث لندن به هرشکلی به بریتانیا کمک خواهد کرد و نیز با اشاره به فرمان مهاجرتی خود، گفته است ممنوعیت مهاجرت شهروندان برخی کشورها به آمریکا «به عنوان یک لایه مضاعف امنیتی» برای ایالات متحده لازم است.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران خود گفته است آن‌ها «صداهای بلندی» شبیه انفجار در نزدیکی «بارو مارکت» شنیده‌اند. نیروهای امنیتی در واکنش به حملات شب شنبه در محل حضور دارند.

صادق خان، شهردار لندن، حملات شنبه‌شب را محکوم کرده و آن‌ها را «وحشیانه» توصیف کرده‌است.

وزارت خارجه ایالات متحده «حملات بزدلانه به غیرنظامیان بی‌گناه در لندن» را محکوم کرده‌است.

سه بیمارستان بزرگ لندن گفته‌اند در پی حملات شنبه‌شب و در حالی‌که «رخدادها در مرکز لندن همچنان در جریان است»، برای امنیت کارکنان و بیماران، تحت مراقبت هستند و مسدود شده‌اند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی می‌گوید در عکسی، یکی از مظنونان حملات شنبه پس از آنکه هدف گلوله پلیس قرار گرفته، دیده شده‌است. مرد دیگری نیز در نزدیکی او بر زمین افتاده است. این عکس در اطراف یکی از پاب‌های منطقه بارو، در نزدیکی پل لندن گرفته شده‌است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG