لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۱

سپاه پاسداران: در درگیری‌ مهاباد پنج نفر کشته شدند


آذربایجان غربی و مهاباد بر نقشه
آذربایجان غربی و مهاباد بر نقشه

سپاه پاسداران می‌گوید در درگیری‌های روز جمعه در مهاباد «پنج نفر» از نیروهای حزب دمکرات کردستان کشته شده‌اند.

در بیانیه سپاه پاسداران که پنجم تیر ماه منتشر شده، اشاره‌ای به نام گروهی که درگیری با آن رخ داده نشده و از آنها با عنوان «اشرار ضد انقلاب» در شمال‌غرب، یاد شده‌است.

به گفته سپاه پاسداران در وقایع «منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد»، پنج نفر کشته شده‌اند که دو نفر از آنها «از فرماندهان اشرار مسلح» بودند.

پیش از این خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از یک عضو سپاه که نامش فاش نشده بود، از درگیری‌های مهاباد خبر داده بود. این عضو سپاه بدون اشاره به کشته‌ها یا زخمی‌ها، گفته بود درگیری‌ها در روز جمعه ادامه داشته و افزوده بود که «نیروهای سپاه همچنان در این منطقه حضور داشته و در حال پاکسازی منطقه هستند».

وب سایت حزب دمکرات کردستان ایران از سوی دیگر گزارش داده بود که «توپخانه سپاه پاسداران مستقر در مهاباد، ارتفاعات کوهستانی این شهر را به شدت گلوله باران کرده است».

در بیانیه‌ای که این گروه منتشر کرده گفته شده یک نفر از نیروهای آن کشته شده‌است و آنها که در «کمین» نیروهای سپاه افتاده بودند، در نهایت محل را ترک کرده‌اند.

نام فرد کشته شده، در بیانیه سپاه پاسداران نیز به عنوان یکی از «فرماندهان» کشته‌شده حزب دمکرات کردستان آمده‌است.

سپاه پاسداران اشاره‌ای به کشته یا زخمی‌های احتمالی خودش نکرده‌است. حزب دمکرات کردستان نیر گفته از «تلفات نیروهای رژیم» اطلاعی در دست نیست اما «شماری» کشته و زخمی شده‌اند.

سپاه پاسداران و نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران، ۲۶ خرداد ماه، در اطراف شهر اشنویه با یکدیگر درگیر شده بودند؛ سپاه پاسداران می‌گوید ۱۵ نفر در درگیری‌ اشنویه کشته شدند که ۳ نفر از آنها از اعضای خودش بودند.

نیروی زمینی سپاه پاسداران ۲۴ خرداد ماه نیز از کشته شدن پنج تن از اعضای گروه پژاک در درگیری‌هایی در شمال غرب ایران خبر داده بود.

«پژاک» به عنوان شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌کاکا، در ایران شناخته می‌شود؛ برخی اعضای پژاک گفته‌اند ارتباطی تشکیلاتی بین دو گروه وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG