لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

بازداشت مردی که با اسلحه وارد استودیوی تلویزیونی در هلند شد


عکس از تصاویری که در استودیوی خالی ضبط شده است
عکس از تصاویری که در استودیوی خالی ضبط شده است

مردی ۱۹ ساله در حالی‌که یک تفنگ کمری قلابی همراه داشته، به زور وارد یکی از استودیوهای شبکه تلویزیونی ملی، ان‌او‌اس، در هلند شد و خواسته است که به او در برنامه فرصت حرف زدن داده شود؛ او در فاصله اندکی بازداشت شده است.

مرد جوان که کت و شلوار سیاه رنگی پوشیده و کراوات زده بود، شامگاه نهم بهمن، به گفته شاهدان، پس از تهدید یکی از نگهبانان با تفنگی که همراه داشته وارد یکی از استودیوها شده است.

طی ورود و بازداشت او تیراندازی صورت نگرفته و پلیس هلند پس از مدتی اعلام کرد تفنگ او قلابی بوده است.

تصاویری که دوربین‌های موجود در استودیویی خالی گرفته‌اند این مرد را در حالی‌که در آن در حال قدم زدن است، نشان می‌دهد.

او در واقع به استودیویی فرستاده شده بود که برنامه‌ای در حال ضبط نداشت. پس از اندکی پلیس وارد همان استودیو شد؛ مرد تفنگ خود را به زمین انداخته و تسلیم شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز مقام‌ها می‌گویند این مرد جوان در شهر پیناکر در مرکز هلند زندگی می‌کرد، اما هنوز جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

پیشتر گزارش‌هایی در این مورد منتشر شده بود که او به تازگی پدر و مادر خود را از دست داده، دانشجو است و در فهرست افراد مظنون به تروریسم قرار ندارد. مقام‌های رسمی هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌اند.

هنوز دقیقا مشخص نیست هدف او از این کار چه بوده است. تصاویر ضبط شده او را نشان می‌دهد که می‌گوید «چیزهایی هست که باید گفته شود (مکث) مسائل مربوط به وقایع مهم جهانی. ما را سازمان امنیتی استخدام کرده است».

کسی در جریان این رخداد آسیبی ندیده است، اما تلویزیون ملی هلند مجبور شد دو برنامه اصلی و پربیننده خبری شبانگاهی خود را لغو کند.

XS
SM
MD
LG