لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۴

موگرینی: در تدارک دیدار مهمی از ایران هستیم


فدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی

فدریکا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی، می‌گوید در تدارک «دیدار مهمی» از ایران است. دیداری که در پی اجرایی‌شدن «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) صورت می‌گیرد.

زمان این دیدار دقیقا مشخص نشده‌است.

بر پایه توافق اتمی صورت‌گرفته میان ایران و شش قدرت جهانی، که ماه گذشته به مرحله اجرایی رسید، فعالیت‌های اتمی تهران به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرده‌است. تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های غرب در رابطه با برنامه اتمی نیز برچیده شده است.

خانم موگرینی هماهنگ‌کننده مذاکرات بین شش قدرت جهانی و مقام‌های ایران بود و در ماه‌های گذشته نیز بارها با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، دیدار کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ۱۷ بهمن ماه گفته است تدارکات دیدار پیش‌رو به بین دو طرف به خوبی در حال انجام است.

او افزوده همه ۲۸ عضو اتحادیه اروپا از گشایش روابط با تهران استقبال کرده‌اند.

خانم موگرینی در پی دیداری با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته است «بسیار مهم بود که ببینیم اعضا در مسیر، اهداف، نیت‌ها و تدارک کارهایی که با ایران می‌کنیم، هم‌نظر هستند».

نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی گفته آقای ظریف نیز به زودی از بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اصلی اتحادیه اروپا، دیدار خواهد کرد.

قرار است وزیر خارجه ایران در ۱۵ فوریه (هفته آینده) به بروکسل سفر کند.

XS
SM
MD
LG