لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

مظنون به تیراندازی به امام مسجدی در نیویورک بازداشت شد


پلیس تصویری طراحی‌شده از فرد مظنون را همراه جایزه‌ای برای یافتن او منتشر کرده بود
پلیس تصویری طراحی‌شده از فرد مظنون را همراه جایزه‌ای برای یافتن او منتشر کرده بود

پلیس نیویورک می‌گوید فردی مظنون به تیراندازی و قتل امام اکونجی و دستیار او نزدیک مسجد آن‌ها در محله کوئینز را، در بازداشت دارد و به او اتهام قتل وارد شده‌است.

رابرت بویس، سربازرس اداره پلیس نیویورک، ۲۵ مرداد ماه به خبرنگاران گفته است «بر اساس شواهدی که در دست داریم، به طور خیلی قوی اعتقاد داریم، او همان فرد [تیرانداز] است».

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــــرام رادیو فردا|

فرد بازداشت‌شده که اسکار مورل، ۳۵ ساله، معرفی شده، روز دوشنبه در جریان تعقیب و گریز پلیس، پس از آن‌که با خودروری خود به یک خودروی پلیس زده و در حال فرار بود، بازداشت شده‌است.

مورل در عین حال به مالکیت اسلحه بدون مجوز قانونی نیز متهم شده‌است.

بعد از ظهر ۲۳ مرداد ماه، علاءالدین اکونجی و دستیار او صرام‌الدین در یک تیراندازی از پشت‌سر کشته شدند. پلیس گفته بود در حال تحقیق در مورد این واقعه است و هنوز مطمئن نیست که دلایل مذهبی یا جرایم موسوم به «جنایت ناشی از نفرت» در این واقعه نقش داشته‌است. با این حال برخی از افراد که طی روزهای گذشته در محل تیراندازی و مسجد فرقان تجمع کرده‌اند، شعارهایی علیه «جنایت ناشی از نفرت» داده‌اند.

ویدئوی تازه منتشرشده از سوی شبکه ۴ ان‌بی‌سیِ نیویورک، نشان می‌دهد که یک فرد تنها از پشت به آقایان اکونجی و صرام‌الدین نزدیک شده و از یک اسلحه دستی تیراندازی می‌کند. او سپس از محل دور می‌شود.

پلیس تصویری طراحی‌شده از فرد مظنون را همراه جایزه‌ای برای یافتن او منتشر کرد.

↲​«شورای روابط اسلام و آمریکا» از پلیس نیویورک تشکر کرده‌است

در پی بازداشت اسکار مورل، پلیس در خانه او یک سلاح دستی شبیه همانی که در جریان تیراندازی از آن استفاده شده، و نیز لباس‌هایی شبیه آنچه در صحنه قتل یافت شده، پیدا کرد.

همزمان روز دوشنبه، صدها نفر برای مراسم سوگواری امام اکونجی و صرام‌الدین تجمع کردند. برخی از افراد پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که روی آن‌ها نوشته شده بود «به جنایت ناشی از نفرت خاتمه دهید».

در این مراسم برخی مقام‌های ارشد محلی مانند شهردار نیویورک نیز سخنرانی کرده‌اند.

رابرت بویس، سربازرس پلیس، به خبرنگاران گفته آنها هنوز در حال تحقیق در مورد دلیل تیراندازی هستند، و قطعا یکی از مواردی که در میان گزینه‌های فعلی وجود دارد مسئله «جنایت ناشی از نفرت» است؛ «در حال حاضر ما نمی‌دانیم چرا این فرد آنجا رفته بود».

شهردار نیویورک گفته است «ما به آن کسانی که می‌خواهند از هم جدایمان کنند، گوش نمی‌دهیم. هر بار که چنین تلاشی بکنند، در مقابل آن‌ها می‌ایستیم».

پیکر امام اکونجی قرار است برای خاکسپاری به زادگاه او در بنگلادش انتقال پیدا کند.

XS
SM
MD
LG