لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۶

سعید مرتضوی از محجوب و وزیر کار شکایت کرد


سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی ایران، از علیرضا محجوب، نماینده مجلس و رئیس کمیته تحقیق و تفحص در مورد سازمان تامین اجتماعی، و علی ربیعی، وزیر کار، شکایت کرد.

خبرگزاری فارس ششم دی‌ماه از قول وکیل آقای مرتضوی، دلیل شکایت‌ها را اتهام‌هایی که در مورد تخلفات در سازمان تامین اجتماعی به او وارد شده، عنوان کرده است.

سعید ایوبی، وکیل رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و قاضی پیشین، شکایت‌نامه‌ای در دو صفحه به دادسرای کارکنان دولت فرستاده است که اتهام‌ها به مرتضوی و تکرار آنها در رسانه‌ها و سخنرانی‌ها را در بر می‌گیرد.

گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ایران، مدیریت پیشین این سازمان را به «فساد» و «تخلفات گسترده مالی» متهم کرده است. تخلفاتی که رقم‌هایی بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.

این گزارش نشان می‌دهد که این سازمان هدیه‌های اختصاصی بسیاری نیز به مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول او، داده است.

علاوه بر اینها بابک زنجانی، میلیاردر نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، را متهم می‌کند که با حمایت دولت پیشین، بخشی از کارخانه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را به یک‌سوم بها و یا چک تضمینی خریداری کرده است.

سعید مرتضوی پیشتر این اتهام را رد کرده بود.

روز پنج‌شنبه تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ایران، نیز گفت این سازمان با کسری بودجه‌ای پنج هزار میلیارد تومانی روبه‌روست.

او با اشاره به نامتعادل بودن منابع و مصرف‌های سازمان تحت مدیریت خود تاکید کرده بود که «بی‌توجهی به این تکلیف قانونی» طی هشت سال گذشته -در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد- «رشد تصاعدی» داشته است.
XS
SM
MD
LG