لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

نرگس موسوی: پدر و مادر ما پیش از حصر سالم بودند


زهرا رهنور، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سال ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند و بستگان آنها بارها در مورد وضعیت سلامتشان ابراز نگرانی کرده‌اند
زهرا رهنور، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سال ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند و بستگان آنها بارها در مورد وضعیت سلامتشان ابراز نگرانی کرده‌اند
نرگس موسوی، یکی از دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، از معترضان سرشناس که در حصر خانگی به سر می‌برند، در پی انتقال پدر خود به بیمارستان، به وب‌سایت کلمه گفت آنها قبل از حصر سالم بوده‌اند و طی این مدت سلامت خود را از دست داده‌اند.

خانم موسوی، نهم اردیبهشت ماه، به وب‌سایت کلمه، پایگاه خبری و تحلیلی نزدیک به میرحسین موسوی، گفت از جزئیات شرایط پزشکی پدر خود بی‌اطلاع است.

وب‌سایت کلمه در همان روز سه‌شنبه، خبر از انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان پس از «چندین ماه اعلام نیاز به عمل آنژیو قلب» از سوی پزشکان آن داده بود.

نرگس موسوی نیز گفته است «پدر من مدت هاست که مریض احوال است. همه می‌دانستند که قلب ایشان در این سه سال مشکل پیدا کرده است. اما خوب اینها هی تعلل کردند و به تعویق انداختند، از روز شنبه هم که حالشان بدتر شده بوده، کسی کاری نکرده است.»

میرحسین موسوی که شهریور ماه گذشته نیز به دلیل مشکل قلبی به یکی از مراکز تخصصی در تهران منتقل شده بود، به گزارش وب‌سایت کلمه « پیش از عید نوروز برای چند ساعت به بیرون از محدوده حصر برده شد تا با توجه به نوسانات شدید فشار و علائم سرگیجه، برای انجام سونوگرافی و بررسی عروق مغز و کلیه تحت آزمایش‌های تشخیصی قرار گیرد. اما از نتیجه این آزمایش‌ها هنوز خبری در دست نیست».

دختر او در مورد تازه‌ترین تحولات نیز می‌گوید تا زمانی که پدرش را به بیمارستان برده‌اند، در مورد آن بی‌خبر بوده است.

خانم موسوی در عین حال به شرایط حصر نیز مشکوک است و می‌گوید «یک طرف خانه را کاملا بسته‌اند، درها را بسته‌اند، راه‌ها جدا کرده‌اند و هیچ‌کس نمی‌داند در آن سوی دیوارها چه خبر است. هر بار هم که پرسیده‌ایم، می‌گویند خبری نیست.»

او می‌گوید «کسی جرات نکرده تا کنون مسوولیت حصر را بپذیرد. کسی مسئولیت نمی‌پذیرد، همه شانه خالی کرده‌اند یا ترسیده‌اند. ولی خطاب ما، خطاب اصلی ما به مردم است. پدر و مادر ما چهار سال پیش سالم بودند، بیست و پنج بهمن ۸۹ سالم بودند. اما از روزی که وارد حصر شدند، سلامتی خود را از دست داده‌اند.»

زهرا رهنور، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از چهره‌های سرشناس معترض در ایران، از زمستان سال ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند.

شرایط جسمی و سلامت آنها بارها با ابراز نگرانی بستگانشان همراه شده است.

مهدی کروبی، دیگر چهره مخالف، نیز چندین بار به بیمارستان انتقال پیدا کرده و دوباره به حصر بازگردانده شده است.
XS
SM
MD
LG