لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

رهبر کره شمالی خانواده شوهرعمه خود را «به جوخه مرگ سپرد»


کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در کنار جانگ سونگ‌تک، شوهر عمه اعدام‌شده خود.
کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در کنار جانگ سونگ‌تک، شوهر عمه اعدام‌شده خود.
خبرگزاری کره جنوبی، یون‌هاپ، از قول منابعی می‌گوید که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، دستور حذف فیزیکی اعضای خانواده جانگ سونگ‌تک، شوهرعمه اعدام‌شده خود را داده است.

در میان کسانی که گفته می‌شود «به جوخه مرگ سپرده شده‌اند»، از «فرزندان» آقای جانگ، «برادران» و «نوه‌های» نام برده شده است.

یون‌هاپ می‌گوید مشخص نیست دقیقا چه زمانی این اتفاق افتاده است اما احتمالا آنها نیز پس از اعدام جانگ سونگ‌تک در ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (یک ماه و نیم پیش) کشته شده‌اند.

رسانه‌های کره جنوبی از کشته شدن خواهر این مقام عالی‌رتبه پیشین کره شمالی، همسر او که سفیر این حکومت در کوبا بود و یکی دیگر از اعضای خانواده او که سفیر آن کشور در مالزی بود نیز خبر داده‌اند.

یکی از منابعی که با خبرگزاری یون‌هاپ گفت‌وگو کرده است -نام او فاش نشده ولی از او به عنوان منبع خبری برای کره جنوبی نام برده می شود- می‌گوید «تمام اعضای خانواده جانگ کشته شده‌اند» و این موضوع به این معنی‌ست که رهبر کره شمالی «نمی‌خواهد هیچ کسی از تبار جانگ زنده بماند».

این گزارش را منابع دیگری نقل نکرده‌اند، اما «یون‌هاپ» منبع اخبار مختلفی از کره شمالی به شمار می‌رود که معمولا از طریق منابع امنیتی در سئول به دستش می‌رسد.

در عین حال گفته می‌شود در کره شمالی همچنان قانون «تنبیه خانوادگی» وجود دارد که بر اساس آن اعضای خانواده محکومین نیز مجازات و تنبیه می‌شوند. بنا بر گزارش‌ها این قانون از جمله در مورد خانواده کسانی‌که از این کشور می‌گریزند نیز اجرا می‌شود.

جانگ سونگ‌تک، از اعضای ارشد حکومت کره شمالی و نایب رئیس کمیسیون دفاعی آن کشور بود که در پی «اختلافاتی» با رهبر آن کشور به اتهام «خیانت» اعدام شد.

رهبر کره شمالی در همان زمان دستور داده بود که عمه‌اش به عضویت «کمیته رسمی مراسم خاکسپاری» برگزیده شود.
XS
SM
MD
LG