لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

اوباما: سلام فیس‌بوک، بالاخره صاحب صفحه شخصی شدم


«سلام فیس بوک! من بالاخره صاحب یک صفحه شخصی شدم!» این اولین جمله یکی از تازه‌ترین کاربران فیس‌بوک است که خودش را اینطور معرفی می‌کند: پدر، شوهر، و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.

باراک اوباما هم بالاخره به جمع کاربران میلیاردی فیس بوک پیوست. البته کارزار انتخاباتی اوباما در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ از فیس‌بوک به عنوان یکی از راه‌های اصلی ارتباط با رای‌دهندگان و سازماندهی مراسم مختلف جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده کرده بود. کاخ سفید هم صفحه مخصوصی در فیس بوک دارد.

اما صفحه شخصی باراک اوباما، مانند حساب کاربری تویتر وی، جایی برای ارتباط کمی صمیمانه‌تر با مخاطبان است. اوباما در اولین پست خود در فیس بوک می‌گوید: «امیدوارم که شما به این صفحه به چشم جایی که می‌شود گفت‌وگویی حقیقی داشت در خصوص مهمترین‌ مسائلی که کشور ما با آن مواجه است، نگاه کنید. جایی که شما می‌توانید در آن مستقیما از من بشنوید.»

البته این به معنا نیست که خود اوباما در فاصله بین دیدار با سران کشورهای مختلف یا اعضای کابینه توئیت می‌کند یا در فیس‌بوکش مطلب تازه می‌گذارد.

به گزارش نیویورک تایمز تیمی بیست نفره در کاخ سفید حساب‌های مختلف رئیس جمهور در رسانه‌های اجتماعی را اداره می‌کنند.

اولین پست فیس بوکی ریاست جمهوری آمریکا یک ویدئوی دو دقیقه‌ای است که در حیاط غربی کاخ سفید ضبط شده است. جایی که اوباما از آن به عنوان «حیاط‌ پشتی خانه»اش یاد می‌کند.

حیاطی که جزو پارک‌های ملی آمریکا به شمار می‌رود و حتی یک روباه هم در آن زندگی می‌کند.

اما اوباما در این ویدئو فقط به نشان دادن حیاط خانه‌اش بسنده نمی‌کند.

اولین پیام فیس بوکی ریاست جمهوری آمریکا در مورد مسئله تغییر آب و هوای کره زمین است. «من می‌خواهم مطمئن شوم که زیبایی این پارک ملی، و همه پارک‌های دیگر کشور ما و همینطور در تمام کره زمین برای مالیا، ساشا، بچه‌ها و نوه‌های آنها و نسلی که بعد از ما خواهند آمد حفظ شود.»

مالیا و ساشا دختران ۱۷ و ۱۴ ساله اوباما هستند.

XS
SM
MD
LG