لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۲

شکایت ۳۰ میلیون دلاری پله از سامسونگ


پله، فوتبالیست برزیلی و ستاره پرآوازه این ورزش مجبوب، از شرکت کره‌ای سامسونگ شکایت کرده و می‌گوید از شهرت او بدون اجازه سوءاستفاده شده است.

پله خواستار پرداخت دست‌کم ۳۰ میلیون دلار غرامت، به خاطر استفاده از تصویر فردی شده که بنا بر ادعای مطرح‌شده، «بسیار شبیه او است» و در تبلیغی از شرکت سامسونگ حضور دارد.

البته موضوع تبلیغات به سه سال پیش باز می‌گردد. طرف‌ها طی این مدت نتوانستند برای حل مسئله به توافق برسند.

تبلیغ شرکت فناوری‌های سامسونگ برای یک تلویزیون «وضوح بسیار بالا» (یو‌اچ‌دی‌تی‌وی) تهیه شده و «مردی سیاه‌پوست را نشان می‌دهد که خیلی شبیه پله است».

بنا به شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال شیکاگو، این تبلیغ در وب‌سایت روزنامه نیویورک‌تایمز، بدون اجازه فوتبالیست برزیلی نمایش داده شده بود؛ در آن تصویری به اندازه یک پرتره، از فردی شبیه پله و تصویری از یک بازیکن فوتبال وجود دارد که ضربه‌ «قیچی‌برگردان» مشهور بازیکن برزیلی را به توپ می‌زند.

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (پله، ۷۵ ساله) در سال ۲۰۱۳ مذاکراتی را با شرکت سامسونگ آغاز کرد که ظاهرا نتیجه‌ای نداشته‌است و شرکت کره‌ای آن را رها کرده بود.

به گزارش رویترز وکیل این فوتبالیست مشهور گفته هدف از این شکایت رسیدن به یک توافق عادلانه (مالی) و جلوگیری از سوءاستفاده از شهرت آقای دو ناسیمنتو در آینده است.

سامسونگ هنوز واکنشی به شکایت مطرح‌شده نشان نداده است.

شکایتی شبیه این را مایکل جوردن، ستاره بسکتبال، از یک شرکت مواد غذایی مطرح کرده بود، که به گفته رویترز در تابستان گذشته، به محکومیت تقریبا ۹ میلیون دلاری آن شرکت انجامید.

XS
SM
MD
LG