لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۷

علی دایی: تیم من را به هم ریخته‌اند


اعتصاب بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در اعتراض به مطالبات معوقه‌شان ادامه دارد. آنها پس از جلسه‌ با علی دایی نیز حاضر نشدند تحریم تمرینات را بشکنند و برای سومین روز متوالی تمرین نکردند.

سرخپوشان در حالی به تمرینات پشت کرده‌اند که فقط پنج بازی تا پایان لیگ برتر باقی مانده و این تیم نیز مدعی کسب عنوان قهرمانی است؛ اما پس از شکست مقابل فولاد و حذف شدن از جام حذفی، تمرکز بازیکنان این تیم به جای قهرمانی در لیگ برتر، بر مسائل مالی و خصوصاً حل مشکل اسناد خودروهایی است که مدیریت پیشین باشگاه در اختیارشان گذاشته است.

قرار بود تمرین روز پنجشنبه پرسپولیس از ساعت ۱۲ در ورزشگاه درفشی‌فر آغاز شود، بازیکنان این تیم که دو روز قبل را اعتصاب کرده بودند برای حل مشکلات، جلسه‌ای نیم ساعته با علی دایی برگزار کردند اما در نهایت تصمیم گرفتند باز هم تمرین نکنند.

علی دایی نیز برآشفت و از مدیریت جدید باشگاه، همچنین وزارت ورزش انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه عین آب خوردن تیم من را به هم ریخته‌اند؛ تیمی که بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد را به این روز انداخته‌اند. بازیکنانم خیلی باغیرت‌اند. مگر می‌شود این همه بی‌احترامی به بازیکن بشود و او هم چیزی نگوید؟»

واکنش بازیکنان فقط اعتصاب بود. اما خود دایی چه تدبیری برای رفع این مشکل دارد؟ او در این باره به ایسنا گفته است: تصمیمی می‌گیریم که شرمنده هواداران نشویم. مردم خودشان می‌دانند که نمی‌توانند جلوی زن و بچه با دست خالی رفت. مگر می‌شود مدام قول و وعده وعید بدهند، بعد هم عمل نکنند؟ بازیکنان ما نظرشان این است که دارد به شعورشان توهین می‌شود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: «از دوشنبه قبل قرار است که آقایان سر تمرین بیایند اما اصلاً کسی را ندیدیم. از هیئت مدیره هم خبری نیست. پروین قول داده بود شنبه پاداش را دست ما برساند. اما هنوز منتظرم. تازه مگر بازیکنان من مشکل پاداش دارند؟ بازیکن دارم که صفر درصد پول گرفته. در جلسه هیئت مدیره، آقایان به شرف و ناموس‌شان قسم خوردند که چهار میلیارد به تیم تزریق کنند.»

بازیکنان پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای، دلیل اعتصاب خود را شرح داده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «نمی‌دانیم چرا برخی تیم‌های دولتی از بودجه کلان بهره می‌برند اما تیم دولتی پرسپولیس به رغم برخورداری از میلیون‌ها هوادار باید چنین مشکلاتی داشته باشد. مدت‌هاست هیچ مسئولی از باشگاه به خود زحمت نداده که در تمرینات حاضر شده و پای مشکلات ما بنشیند. ما به جای گفت‌وگو درباره مسائل فنی با سرمربی تیم، هر روز درباره مشکلات مالی با آقای دایی درد دل می‌کنیم.»

علی دایی در این باره خطاب به مسئولین باشگاه می‌گوید: اگر پول ندارید بگویید که بازیکنان ما بروند ماشین‌شان را بفروشند و این مشکلات پیش نیاید. موقعی که نمی‌توانید باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس را اداره کنید برای چه می‌آیید؟ از دیروز به خاطر مصاحبه آقایان اعصابم به هم ریخته است. قبل از آمدن، مصاحبه آنچنانی می‌کنند که ما فلان می‌کنیم و پول می‌آوریم، اما حالا چه؟

کریم باقری، مربی پرسپولیس هم گفته است «تنها پرسپولیس نیست که در این سال‌ها مشکل داشته. استقلال هم مثل ما مشکلات مالی زیادی دارد. سال به سال هم وضعیت بدتر می‌شود. یک مدیر عامل در چند سال اخیر در استقلال و پرسپولیس پیدا کنید که بگوید از نظر مالی تامین بودیم و مشکلی نداشتیم. غیر ممکن است چنین مدیری پیدا کنید. این دو باشگاه همواره مشکل داشند و با تداوم این وضعیت هم مشکلات مالی‌شان برطرف نخواهد شد.»

تندترین انتقادات دایی، خطاب به محمود گودرزی، وزیر جدید ورزش است. دایی گفته: الان وزارت ورزش چه کاره است؟ اصلا من مانده‌ام دولت در این وضعیت چه کاره است؟ آقای وزیر ورزش! اگر این تیم متعلق به شما نیست، لطفا بگو مال من نیست اما اگر برای شماست بگویید پول‌تان را می‌دهیم. تازه خوب است که از جیب خودتان نمی‌خواهید پول بدهید. متاسفانه نمی‌شود آدم‌هایی که خودشان را به خواب زده‌اند، بیدار کرد. همه کسانی که باید جوابگو باشند، خوابیده‌اند. وزارتخانه باید به ما جواب بدهد. این تیم متعلق به دولت است. تا کی باید اینقدر اذیت شویم؟

او در پاسخ به این سوال که علی پروین از روز اول گفته بود از شما حمایت می‌کند، گفت: اصلا با صد خبرگزاری هم صحبت کنند و با رسانه‌های کره مریخ هم حرف بزنند و بگویند حمایت خواهند کرد. حمایت باید عملی باشد. مگر تا الان من را حمایت کرده‌اند؟ واقعا صحبت از حمایت خنده‌دار است. چه حمایتی؟ آقایان هر طور توانسته‌اند من را تنها گذاشته‌اند.
XS
SM
MD
LG