لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

رئال مادرید با پیروزی پر گل مقابل یوونتوس فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد


رونالدو ستاره دو گله رئال
رونالدو ستاره دو گله رئال

رئال مادرید با پیروزی چهار بر یک مقابل یوونتوس، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا مانند پارسال، جام قهرمانی را نصیب خود کند.

شاگردان زین‌الدین زیدان با نمایشی درخشان، ضمن دفاع از عنوان قهرمانی توانستند برای دوازدهمین بار کهکشانی‌ها را صاحب جام معتبرترین لیگ اروپایی کنند.

در دقایق آغازین بازی، یوونتوس عملکرد بهتری داشت. صاحب توپ بود و دو موقعیت هم خلق کرد. شوت سنگین میرالم پیانیچ می‌توانست گل اول بازی باشد اما واکنش عالی کیلور ناواس، دروازه رئال را نجات داد.

در دقیقه ۲۰ حرکت دنی کارواخال از سمت راست، یک و دو با رونالدو و ضربه دقیق مهاجم رئال منجر به ثبت گل اول بازی شد.

هفت دقیقه بعد، پس از ارسال الکس ساندرو به محوطه جریمه رئال، گونزالو هیگواین با کنترل خوبش توپ را به ماریو مانزوکیچ رساند تا او نیز با ضربه زیبای برگردان، نتیجه را برابر کند.

برتری نسبی یوونتوس تغییر دیگری در نتیجه پدید نیاورد و نیمه اول با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

جریان بازی در آغاز نیمه دوم متعادل بود اما بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، رئال مادرید ابتکار عمل را در دست گرفت و تا سوت پایان بازی حفظ کرد.

رئالی‌ها حملات نسبتاً خطرناکی روی دروازه بوفون تدارک دیدند، تا اینکه در دقیقه ۶۰ به گل دوم رسیدند.
توپ با دفع ناقص مدافعان یوونتوس، پشت محوطه نصیب کاسیمیرو شد تا با شوت سنگینش که در بین راه به سامی خدیرا خورد، رئال را پیش بیاندازد.

یوونتوس هنوز از شوک گل خارج نشده بود که روی ضد حمله سریع، گل سوم را دریافت کرد. نفوذ دنی کارواخال و ارسال او توسط رونالدو با قطع توپ روی تیر اول همراه شد تا امیدهای یووه برای تساوی مجدد، نقش بر آب شود.

در دقیقه ۸۱ شرایط برای بیانکونری سخت‌تر هم شد و به نحوی می‌توان گفت بازی برای شاگردان ماسیملیانو آلگری به اتمام رسید.

در این دقیقه کوادرادو اخراج شد. او که به عنوان بازیکن تعویضی و برای گره‌گشایی به زمین رفته بود، با خطای بی‌مورد روی سرجیو راموس کارت زرد دوم را دریافت کرد.

رئال از برتری نفری استفاده کرد و در دقیقه ۸۹ به گل چهارم دست یافت. نفوذ مارسلو و پاس او به پشت محوطه شش قدم، با ضربه بغل پای مارکو آسنسیو که تازه به میدان آمده بود وارد دروازه بوفون شد.

آسنسیو جای ایسکو را گرفته بود که تا لحظه تعویض، عملکردی عالی داشت و بارها در میانه میدان، هافبک‌های یوونتوس را مقهور هنرنمایی خودش کرد.

در فینال کاردیف، گرت بیل به جای بن‌زما وارد زمین شد تا در کشور خودش دقایقی بازی کند. آلوارو موراتا هم دیگر تعویض زیدان در این بازی بود.

رونالدو ستاره دو گله رئال در پایان بازی گفت: زیدان پیش از بازی حرف‌های مثبتی به ما زد. به خودمان ایمان داشتیم ولی در زمین نشان دادیم که تیم برتر هستیم. این یک پایان رویایی برای یک فصل استثنایی بود.

رونالدو ادامه داد: بی نهایت از این قهرمانی خوشحالم. حالا اولین تیمی هستیم که از عنوان قهرمانی خودش دفاع کرده؛ ضمن اینکه آقای گل شدم. از همین حالا به فکر قهرمانی در سال آینده هستیم.

XS
SM
MD
LG